بهسازی معابر بافت فرسوده شهر زرند انجام می‌شود

همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، همایش آموزشی ایمنی در برابر زلزله به میزبانی شهرداری زرند برگزار شد.

همایش آموزشی ایمنی در برابر زلزله به میزبانی شهرداری زرند برگزار شد ، در این نشست در خصوص مسائل ساخت و ساز، مقاوم سازی و نقش بازآفرینی در کاهش آسیب پذیری و مقاوم سازی بافت‌های فرسوده بحث و تبادل نظر شد.

محمد رضا مهماندوست مشاور باز افرینی کشور در این نشست با اعلام اینکه انتقال آموز‌های زلزله بم توسط ۳۵ سفیر در ۱۰۵ شهر به صورت همزمان در حال برگزاریست گفت: امیدواریم از این آموز‌ها درس گرفته تا در آینده شاهد کاهش حوادث در سطح شهر‌ها باشیم.

مشاور شرکت بازآفرینی ایران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ هزار واحد ناپایدار در سطح شهر‌های کشور وجود دارد که بیش از ۱۰ میلیون نفر در آن‌ها سکونت دارند افزود: اگر در کنار مردم، مدیران و مسئولین شهر‌ها و استان قرار گیرند مطمئناً می‌توانیم خدمات بهتری به شهروندان ارائه نمائیم.

مهماندوست در ادامه از شهردار زرند قدردانی کرد و افزود: در راستای این همایش تسهیلات ۵ بسته‌ای برای شهروندان در نظرگرفته شده است که تخفیفات ویژه برای پرونه‌های صادره از سوی شهرداری، ارائه تسهیلات بانکی برای هر واحد به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان، بسته تشویقی شهرسازی برای مالکین از مهمترین آن‌ها می‌باشد.

وی به بهسازی معابر در بافت‌های فرسوده اشاره و تصریح کرد:بهسازی معابر بافت فرسوده شهر زرند نیز از طریق قیر رایگان انجام خواهد شد تا رضایت شهروندان حاصل شود.

علی ضیاءالدینی شهردار زرند نیز ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این همایش گفت: برای رعایت حال شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده با حمایت‌های انجام شده بیش از ۵۰ درصد تخفیف برای محدود‌های هدف و ۵۰ درصد نیز در هزینه نقشه‌های ساختمانی از طریق نظام مهندسی برای شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

ضیاءالدینی به شهروندان توصیه کرد از این فرصت بدست آمده برای احیاء و بازسازی محدود‌های فرسوده و واحد‌های مسکونی واقع در این طرح نهایت استفاده را ببرند.

ارشادی مدیر بازافرینی شهری نیز در این نشست با اعلام اینکه بیش از ۵۸ میلیارد تومان قیر برای ساماندهی بافت‌های فرسوده سطح استان اختصاص داده شده است گفت: تعدادی از شهر‌ها این قیر را دریافت و تعدادی نیز به دلیل برودت هوا، منتظر این طرح می‌باشند.
او با اعلام اینکه یکی از بسته‌های تشویقی در این طرح بحث تراکم می‌باشد که می‌تواند کمک موثری به انبوه سازان و شهروندان نماید گفت: بسیاری از شهروندان برای اجرای این طرح ترغیب و در حال ثبت نام در سامانه اعلام شده می‌باشند.

ارشادی خواستار برگزاری نشست‌های بازآفرینی شهری در شهرستان شد و تصریح کرد: هر چه این نشست‌ها تخصصی‌تر و علمی‌تر برگزار شود و خوراک نشست‌های مرکز تامین شود مطمئناً می‌توانیم نتایج درخشان تری در این زمینه را شاهد باشیم.

عیاس ایرانمنش رئیس شورای شهر زرند نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله شهر‌های بم و زرندبا اعلام اینکه این نشست‌ها باید تداوم داشته باشد گفت: شهر زرند فرسوده شده و ساخت ساختمان‌هایی با نما‌های زیبا نتوانسته است جلوه خوبی برای شهر فراهم نماید.

ایرانمنش با اعلام اینکه باید شهروندان را با حق و حقوق خود آشنا نمائیم گفت: یکی از وظایف شهرداری و شورای شهر فراهم کردن زمینه حضور انبوه سازان با ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی در شهر زرند می‌باشد.

وی تصریح کرد: زرند نیز جزء شهر‌های داغدیده و خسارت دیده از زلزله می‌باشد و باید تلاش نمائیم تا از فرصت بدست آمده برای زیبا سازی و هویت بخشی دوباره به بافت‌های فرسوده استفاده نمائیم.

برچسب ها: همایش ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار