رفع معضل اشتغال جوانان با تربیت نیروی کار ماهر

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: برای اشتغال جوانان با معضلاتی مواجه هستیم که بسیاری از آنها با آموزش و مهارت‌آموزی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش رفع می‌شود.

سیداحمد بنی‌لوحی با تاکید بر اینکه وظایف ذاتی هنرستان‌ها مهارت‌آموزی است، گفت: اکنون اهداف وزارت آموزش و پرورش موضوع مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در مدارس غیرهنرستانی است تا دانش‌آموز رشته نظری نیز بتواند بعد از فارغ‌التحصیلی مهارت آموزشی داشته باشد.

او ادامه داد: ازآنجاکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارت‌آموزی، هزینه‌های بالا و تجهیزات خاصی را نیاز دارد، توسعه این امر مهم خارج از عهده آموزش و پرورش است. به‌طورحتم اگر می‌خواهیم مسئله مهارت آموزشی را بین تمام دانش‌آموزان مدارس پایه‌ریزی کنیم، باید دستگاه‌های حاکمیتی دولت و مجلس به کمک این سازمان بیایند.
استقبال بالای والدین اصفهانی از رشته‌های هنرستانی
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، درباره تربیت نیروی کار ماهر با احداث هنرستان در جوار صنعت اصفهان، تصریح کرد: اکنون برای اشتغال جوانان با معضلاتی مواجه هستیم که بسیاری از این دغدغه‌ها با آموزش و مهارت‌آموزی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش رفع می‌شود، به همین دلیل در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به موضوع هنرستان‌ها شده است و درصد بالایی از خانواده‌های اصفهانی از آن هم استقبال کردند.

او با اشاره به اینکه نهضت هنرستان‌سازی در استان اصفهان از سال تحصیلی گذشته راه‌اندازی و مجمع خیران نیز مانند سال‌های گذشته وارد صحنه شده است، افزود: مباحث آموزش بسیار پیچیده و تدریجی است، چراکه اکنون نمی‌توانیم برای مسئله‌ای تصمیم‌گیری کنیم و طی سه ماه دیگر ظرفیت هنرستان‌ها را افزایش دهیم.
آغاز تأسیس هنرستان‌ها در جوار صنعت برای نخستین بار در اصفهان
بنی‌لوحی با بیان اینکه تأسیس هنرستان‌ها در جوار صنعت برای نخستین بار در استان اصفهان آغاز به کار کرد و دیگر استان‌ها پس از اصفهان از آن استقبال کردند، گفت: در این راستا تعدادی از صنایع و شرکت‌های صنعتی اصفهان با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

او اظهار کرد: احداث هنرستان‌ها در شهرک‌های صنعتی به علت دوری و بعد مسافت بیشتر از شهر‌ها و خارج از شهرستان‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و بررسی کارشناسی دقیق است، چراکه ضمن تأسیس و تأمین تجهیزات لازم با طولانی‌بودن مسیر‌ها ممکن است به هیچ‌وجه مورد استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار نگیرد.

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.