شانس فرنگی کاران طلایی برای حضور در قهرمانی آسیا

با تصمیم کادر فنی نفرات اول مسابقات قهرمانی کشور شانس حضور در مسابقات آسیایی هند را به دست آوردند.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور (مرحله نخست انتخابی تیم ملی) طی روز‌های ۳۰ آذر تا ۲ دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و مهدی جواهری در ۵۵ کیلوگرم، امیررضا ده‌بزرگی در ۶۰ کیلوگرم، عارف محمدی در ۶۳ کیلوگرم، رضا عباسی در ۶۷ کیلوگرم، سجاد ایمن‌طلب در ۷۲ کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در ۷۷ کیلوگرم، علیرضا مُهمدی در ۸۲ کیلوگرم، حمیدرضا بادکان در ۸۷ کیلوگرم، مهدی بالی در ۹۷ کیلوگرم و امیر قاسمی‌منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم به عناوین قهرمانی رسیدند.

بر همین اساس و با توجه به اعلام کادر فنی نفرات نخست مسابقات قهرمانی کشور شانس حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را خواهند داشت به طوری که آن‌ها برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید با نفراتی که از شرکت در مسابقات کشوری معاف شده اند در تورنمنت بین‌المللی محک بخورند و در نهایت فرنگی کارانی که عملکرد بهتری داشته باشند مسافر قهرمانی آسیا خواهند شد.

همچنین طبق نظر کادر فنی یا همه نفرات برتر قهرمانی کشور به تورنمنت فرانسه اعزام می‌شوند و یا اینکه در دو تورنمنت تقسیم شده و محک خواهند خورد. این بستگی بودجه فدراسیون کشتی دارد. اگر به هر دلیل روادید برای یک رقابت صادر نشد، نفرات در تورنمنت دیگری مورد ارزیابی فنی قرار می‌گیرند.

نفرات دوم، سوم و پنجم مشترک مسابقات کشوری نیز سهمیه حضور در رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی که سومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی فرنگی در سال ۲۰۲۳ است را به دست آوردند.

دومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی مسابقات قهرمانی آسیاست که فروردین ماه در دهلی نو برگزار می‌شود و رقابت‌های جام تختی نیز اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار