خشم تل آویو از طرح اروپایی‌ها برای کمک به فلسطینیان

افشای سند محرمانه از طرح اروپایی‌ها برای کمک به اثبات مالکیت فلسطینیان بر زمین‌هایشان در کرانه باختری، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

سی نفر از نمایندگان راستگرای کنست رژیم صهیونیستی، با ارسال نامه‌ای برای اتحادیه اروپا، خودداری این اتحادیه از دخالت در آنچه را که امور اسرائیلی خواندند، خواستار شدند.

این نامه پس از آن ارسال شد که سند محرمانه‌ای فاش شد که شامل طرح اروپا برای حمایت سیاسی، اقتصادی و حقوقی از فلسطینیان است.

به گزارش شبکه العربیه: افشای تدوین سند محرمانه‌ای در اتحادیه اروپا که شامل طرحی برای حمایت سیاسی، اقتصادی و حقوقی از فلسطینیان به منظور حفظ تسلط آنان بر بخش‌هایی از کرانه باختری که که منطقه «ج» نامگذاری شده است و ۶۰ درصد کرانه باختری اشغالی را تشکیل می‌دهد، با خشم اسرائیل و استقبال فلسطینیان روبرو شد.

واصل ابویوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در این خصوص گفت: ما با همه کشور‌های جهان گفتگو کردیم و گفتیم که نمی‌توان پذیرفت که اشغالگران مانع از ساخت و ساز فلسطینیان در این منطقه شوند. نمی‌توان چنین چیزی را پذیرفت. اشغالگران تلاش می‌کنند، کنترل بسیاری از زمین‌ها در این منطقه را در دست بگیرند و شهرک‌ها را گسترش دهند.

شبکه العربیه در ادامه می‌افزاید: این سند شش صفحه‌ای، درباره اقدام اتحادیه اروپا در ترسیم نقشه‌ای از منطقه «ج» و تلاش حقوقی برای اثبات مالکیت فلسطینیان بر آن و نظارت بر فعالیت‌های اکتشافی اسرائیل برای یافتن آثار تاریخی به عنوان یکی از ابزار‌های تحمیل سلطه این رژیم، است. بر اساس این سند، اتحادیه اروپا حمایت حقوقی از ادغام منطقه «ج» در منطقه «الف» تحت حاکمیت فلسطینیان خواهد داشت. این در حالی است که اسموتریچ، وزیر آینده دارایی اسرائیل اعلام کرد بلافاصله پس از برعهده گرفتن مسئولیت، کارزاری را برای تخریب ساخت و ساز‌های فلسطینیان در منطقه «ج» آغاز و برای الحاق کرانه باختری به اسرائیل آغاز خواهد کرد.

اشلومو گانور تحلیلگر مسایل سیاسی هم گفت: این نخستین نشانه از تنش‌ها و درگیری‌های مورد انتظار بین کابینه آینده اسرائیل با حمایت اروپا و آمریکا از فلسطینیان در منطقه «ج» در کرانه باختری است.

اسرائیل به صورت سنتی هر نوع نقش سیاسی اروپا در فرآیند صلح را رد می‌کند و اصرار دارد که واشنگتن به تنهایی در این باره ایفای نقش کند. هر چند که سال‌هاست دیگر فرآیند صلحی وجود ندارد.

کابینه راستگرای افراطی اسرائیل که به زودی کارش را آغاز خواهد کرد، این موضوع را پنهان نمی‌کند که برای الحاق کرانه باختری اشغالی به اسرائیل و پایان راهکار تشکیل دو دولت در صحنه میدانی، تلاش خواهد کرد. به نظر می‌رسد روابط فلسطینیان و اسرائیل که ماهیت انفجاری دارد، همچنان در شرایط پیچیده و پرتنش قرار خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار