مجری کل طرح زیر بنایی استان اصفهان:

زیرساخت‌های حمل ونقل کشور در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است

 مجری کل طرح زیر بنایی استان اصفهان گفت: در صورتی که زیر ساخت‌های حمل ونقل را به درستی برای کشور ایجاد کنیم می‌توانیم روند توسعه ماندگار را داشته باشیم.

علیرضا صلواتی در گفت وگوی تلفنی برنامه رادیویی سلام اصفهان گفت: داشتن زیر ساخت مناسب در حوزه ریلی و جاده‌ای می‌تواند باعث کاهش تصادفات جاده ای، کاهش زمان سفر و سفر ایمن و بدون حادثه شود.

او گفت:در دیدار اخیر با وزیر راه و شهرسازی به طور خاص طرح قطار سریع السیر اصفهان، قم، تهران مطرح شد و مقرر گردید که به صورت شبانه روزی این طرح پیگیری شود و امیدواریم تا پایان دولت این طرح ملی که یکی از زیر ساخت‌های اصلی حوزه حمل ونقل ریلی است مورد بهره برداری قرار گیرد.

مجری کل طرح زیر بنایی استان اصفهان بیان داشت: در حال حاضر عملیات زیر سازی ۱۵۰ کیلومتر از مسافت ۲۵۰ کیلومتری مسیر اصفهان، قم انجام شده است و مقرر گردید عملیات اجرایی این طرح در محدوده قم، تهران نیز عملیاتی شود و تمام جبهه‌های کاری در این پروژه فعال شوند.

صلواتی اضافه کرد: در حوزه آزاد راه‌ها حدود ۳۰۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور ساخته شده و حدود ۳۰۰ کیلومتر در استان اصفهان واستان‌های مجاور آن در حال احداث است و حدود ۳۰۰ کیلومتر دیگر در دست برنامه ریزی ومطالعاتی است که امیدواریم بتوانیم تا یک سال آینده شبکه آزاد راهی را در محدوده مرکزی کشور برای دسترسی راحت‌تر و کاهش زمان سفر مردم عزیز کشور احداث و تکمیل کنیم.

مجری کل طرح زیر بنایی استان اصفهان افزود: آزاد راه اصفهان شیراز یکی از ماندگارترین و مهمترین کار‌هایی است که از سال ۹۱ عملیات اجرایی آن شروع شده و در دو سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته تا کنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورتی که ۲۰۰۰ میلیارد دیگر تامین شده هزینه شود ۵ درصد باقی مانده انجام خواهد شد و این پروژه ملی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: آزادراه کنار گذر غربی و شرقی اصفهان و پروژه‌های که در سال اخیر انجام شده ودر اختیار مردم عزیز قرار گرفته و همه این پروژه‌ها در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و سفر این بوده است؛ همچنین آزاد راه جدیدی به سمت تهران در مرحله مطالعاتی قرار دارد و با سرمایه گذار آن جلساتی برگزار شده که ۵۰ کیلومتر مسیر اصفهان به تهران کوتاه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار