معاون استاندار اردبیل:

سهم حمل و نقل در تولید ناخالص ملی باید ارتقا یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به نقش حمل و نقل در تولید ناخالص ملی، بر لزوم افزایش سهم حمل و نقل در این بخش تاکید کرد.

سیدکمال الدین میرجعفریان گفت: سهم بخش حمل و نقل در اقتصاد ناخالص کشورهای توسعه یافته حدود ۱۲ درصد است و ما هم برای ارتقای سهم و جایگاه بخش حمل و نقل باید تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل می گوید: سهم حمل و نقل در اقتصاد ناخالص ایران حدود ۶ درصد است ولی با برنامه‌ریزی‌های در حال اجرا در سطح کلان کشوری امیدواریم به ۹ درصد برسیم.

او با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در کریدور شمال ، جنوب و کریدور شرق و غرب گفت: با همت رانندگان می‌توانیم از این فرصت استثنایی اقتصاد حمل و نقل استفاده حداکثری داشته باشیم.

به گفته میرجعفریان، رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال از دغدغه های مهم و اصلی در کشور است و آمارها نشان می‌دهد با یک پنجم یا یک چهارم سرمایه‌ای که صرف ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف می‌شود ، می‌توان در بحث حمل و نقل به اهداف مورد نظر دست یافت.

او در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت ایجاد و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، گفت: موضوع مهم دیگر در این بخش نگهداری زیرساخت‌های ایجاد شده است و این امر با تلاش‌ها و زحمات راهداران در فصل سرد زمستان و فصل گرم تابستان محقق می شود.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار اردبیل با تبریک ۲۶ آذر هفته حمل و نقل رانندگان و اول دی ماه روز راهدار می گوید: سرمایه عظیمی در زیرساخت‌های حمل و نقل نهفته است و باید از این سرمایه ارزشمند به نحو مطلوبی صیانت کرد.

او گفت: در ایام پیش رو با زحمات و تلاش‌های راهداران، سازمان امداد و نجات ، نیروهای نظامی و انتظامی ، اکیپ‌های هلال احمر و اورژانس بستر حمل و نقل و تردد ایمن برای مردم فراهم شده و زمستان با کمترین آسیب در راههای ارتباطی استان سپری شود.

میرجعفریان همچنین با اشاره به قابلیت‌های استان اردبیل به لحاظ همجواری با کشور جمهوری آذربایجان و مرز فعال بیله‌سوار و گذر این مسیر ترانزیتی به کشورهای قفقاز و روسیه می گوید: امیدواریم استقبال مناسبی از فرصت از سوی رانندگان و صادرات کالاهای صادرکنندگان در این زمینه صورت بگیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.