نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار با شعار "پژوهش، فناوری، پیشران و تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" در ۳۰ غرفه دانش بنیان و فناوری شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در محل سازمان منطقه آزاد اروند افتتاح شد.

حجت الاسلام عادل فریحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند روز یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: در این هفته علاوه بر برپایی نمایشگاه «دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار» از پژوهشگران برتر کشوری منطقه آزاد اروند شامل پژوهشگران دانشگاهی، حوزوی، دانش آموزی و ادارات و ارگان ها می شود؛ تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام عادل فریحی ترویج و گسترش فرهنگ پژوهش در میان جامعه؛ بویژه دانش آموزان را از اهداف هفته پژوهش برشمرد و افزود: تلاش داریم تا با برگزاری این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و ظرفیت های علمی منطقه را معرفی و در میان پژوهشگران و فناوران انگیزه بیشتری ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آبادان نیز با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استقلالی در پژوهش و فناوری در کشور نبود و بیش از ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور اکثر فعالیت‌های اقتصادی، نظامی را در دست داشتند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود:انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا این فرصت را برای پیشرفت فراهم کرد و امروز در بیشتر حوزه های علمی جزء کشورهای برتر هستیم.

وی افزود:تحقیقات و پژوهش ها باید بسمت برطرف کردن مشکلات کشور از جمله اشتغال و رونق اقتصادی سوق داده شود و نخبگان علمی باید در مسیر پیشرفت و توسعه کشاورزی و منابع آبی و رفع مشکلات قدم بردارند.

در این مراسم از ۴۰ نفر از پژوهشگران برتر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر تقدیر شد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در منطقه آزاد اروند از ۲۷ آذر ماه تا پایان هفته از ساعت ۹ صبح الی چهار بعدازظهر برای بازدید دانش آموزان، دانشجویان، فرهیختگان و عموم مردم در محل لابی سازمان منطقه آزاد اروند، دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.