بیش از هزار تن عسل در اشنویه برداشت شد

مدیر جهادکشاورزی اشنویه با بیان اینکه از تولیدکنندگان مهم عسل در آذربایجان‌غربی هستیم، گفت: امسال هزار و ۱۵۰ تن عسل در این شهرستان تولید شده است.

محمد امین بایزیدی مدیر جهادکشاورزی اشنویه گفت: بعد از دوران کرونا، پایش میدانی از زنبورستان‌های شهرستان صورت گرفت و موجب شد این مقدار عسل از ۱۱۱ هزار کندوی مدرن و بومی مستقر در ییلاق‌های اشنویه تولید شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این مقدار عسل، ۳۵ تن موم، ۴۶۲ کیلوگرم بره موم و ۲۱۰ کیلوگرم گرده نیز از زنبورستان‌های این شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی اشنویه با اشاره به خارج‌سازی پرورش زنبور عسل از فرآیند تک محصولی اظهار کرد: زنبورداران این شهرستان علاوه بر عسل، فرآورده‌های جانبی آن از جمله ژل رویال، گرده و زهر زنبور عسل را نیز تولید می‌کنند.

وی گفت: در این شهرستان ۳۹۲ زنبوردار فعالیت دارند و هر ساله زنبورداران مهاجر نیز از شهر‌های دیگر در مراتع ییلاقی اشنویه مستقر می‌شوند و این صنعت به طور مستقیم زمینه اشتغال برای ۵۰۰ نفر ایجاد کرده است.

بایزیدی اضافه کرد: مهارت زنبورداران در پرورش و تغذیه مناسب زنبور، مساعد بودن شرایط آب و هوایی، وضعیت مطلوب مراتع و کوچ به موقع به مناطق جنوب کشور از جمله عوامل افزایش میزان تولید عسل در این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.