تازه‌ترین جزئیات احداث سد فینسک از زبان نماینده مجلس اعلام شد

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس گفت: اجرای سد فینسک به منظور تامین آب با تملک اراضی و فعال شدن کارگاه سنگ در حال انجام است.

عباس گلرو افزود: سد فینسک با ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده با پیگیری بنده در حال اجرا است و اکنون تملک اراضی انجام و کارگاه سنگ فعال شده است.

وی ادامه داد: انتقال آب خزر با هدف رفع مشکل کم‌آبی ۲ استان مازندران و سمنان نیز در دست پیگیری است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: منابع آبی در سمنان کاهش یافته و اکنون دبی منابع آبی سمنان به نصف رسیده است و امکان استفاده از منابع آبی زیرزمینی نیست.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: آب‌ آشامیدنی سرخه اکنون با یک حلقه چاه از فیروزکوه تامین می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده با مسوولان کشوری یک حلقه چاه دیگر برای تامین آب آشامیدنی سرخه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز برای تامین آب آشامیدنی سرخه رایزنی شده که پیش‌بینی می‌شود با این اقدامات تا پایان سال مشکل شهرستان سرخه در این بخش حل شود.

گلرو بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای خسارت سیل پیگیری شد که از این میزان ۶ تا ۱۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان سرخه است.

 منطقه مورد مطالعه سد فینسک در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال شرق شهر سمنان و قرار است آب ذخیره شده پشت سد مخزنی فینسک از طریق سامانه آبگیری به وسیله یک خط لوله تا نزدیکی بند انحرافی کاورد منتقل و سپس با آب بند انحرافی کاورد وارد یک حوضچه ذخیره در تراز ارتفاعی حدود یک‌هزار و ۶۴۰ متر شود.

برچسب ها: انتقال آب ، منابع آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.