مقررات مخل کسب و کار در استان اردبیل شناسایی شد

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان اردبیل از شناسایی مقررات و قوانین مخل کسب و کار در استان خبر داد.

حسین پیرموذن خواستار همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی در شناسایی و برطرف شدن قوانین مخل کسب و کار شد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در صورت مشاهده هر گونه مسائل و عوامل مخل کسب و کار، مسئولان استان را در جریان بگذارند تا برای برطرف شدن آن اقدام شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان اردبیل در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اضافه کرد: برای شناسایی مقررات مخل کسب و کار در حوزه صنعت و تجارت، کمیته ویژه‌ای تشکیل شده که می‌تواند با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی این قوانین را برطرف کند.

پیرموذن با بیان اینکه رتبه استان اردبیل در زمینه فضای کسب و کار در استان مطلوب نیست، افزود: برای تسهیل و بهبود فضای کسب و کار باید محیط کسب و کار در استان ساماندهی شود و در این صورت می‌توان امیدوار بود رتبه فضای کسب و کار استان ارتقا یابد.

او ادامه داد: مشکلاتی مانند کسب نتیجه از بابت استعلام‌ها، جوابگو نبودن به موقع سازمان‌ها، مشکلات مربوط به تامین اجتماعی، صادرات غیرنفتی و مسایل مرتبط با سازمان امور مالیاتی منجر به پایین آمدن رتبه این استان در زمینه فضای کسب و کار شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: اتاق بازرگانی با برگزاری نشست‌هایی درباره کسب و کار‌های نوین و احصای نیاز‌های دانش‌پایه واحد‌های تولیدی در راستای دانش‌بنیان شدن تولید استان پیشقدم شده و از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت می‌کند.

پیرموذن افزود: انتظار این است در سالی که تحت عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است، شرایط و زیرساخت‌ها برای فعالیت دانش‌بنیان بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.

او بیان کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌محور بوده و باید با راه اندازی صنایع تبدیلی مجهز به فناوری‌های نوین برای ارتقای توان رقابت تولیدکنندگان داخلی در بازار‌های جهانی گام برداشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل پایین است، افزود: برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران در راه اندازی صنایع تبدیلی، برطرف شدن موانع تولید و مخل قوانین ضروری است.

پیرموذن در پایان بار دیگر خواستار تسهیل درصدور مجوز‌ها و استعلام‌های مربوطه از سوی دستگاه‌های اجرایی استان شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.