نهادینه کردن استفاده از فن آوری‌های نوین در کشاورزی

آخرین یافته‌های حوزه‌ی مدیریت منابع آب، ارتقاء بهره وری در تولید در نشست تخصصی مدیریت آب کشاورزی گیلان در رشت بررسی شد.

نماینده ی ولی فقیه در گیلان در این نشست خواستار نهادینه کردن استفاده از فن آوری‌های نوین و شیوه‌های علمی در روند فعالیت‌های کشاورزی استان شد.
در نشست تخصصی مدیریت آب کشاورزی گیلان ۴ تن از استادان دانشگاه و کارشناسان زبده‌ی بخش کشاورزی استان آخرین یافته‌های خود را در حوزه‌ی مدیریت منابع آب، ارتقاء بهره وری در تولید و تسریع در روند مکانیزاسیون فعالیت‌های کشاورزی به بحث گذاشتند.
نماینده ی ولی فقیه در گیلان در این نشست بر لزوم نهادینه کردن فن آوری‌های نوین و شیوه‌های علمی در روند فعالیت‌های کشاورزی استان بویژه در حوزه‌ی مدیریت آب تاکید کرد و افزود: متاسفانه تاکنون تنها ۱۰ درصد حوزه‌ی کشاورزی استان بطور مکانیزه و علمی به تولید می‌پردازد و ۹۰ درصد فعالیت‌ها در این بخش سنتی ست.
آیت الله فلاحتی افزود: از اکنون شرایط بارش‌ها و منابع آبی مورد نیاز بخش کشاورزی باید مورد رصد قرار گیرد تا به تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی آینده آسیبی وارد نشود و امنیت غذایی در کشور حفظ شود.
صالح محمدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز هدف از برپایی این نشست را مواجهه‌ی علمی و کارشناسانه با چالش‌های حوزه‌ی آب کشاورزی بویژه در مواقع بروز تنش‌های آبی عنوان کرد
محمد دوستدار، رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در سخنانی به تشریح چالشها، موانع و ظرفیت‌های بخش کشاورزی و نقش آن در ایجاد امنیت غذایی کشور پرداخت‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.