استقرار چهار تیم سیار اورژانس در مناطق آلوده تبریز

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم اکنون تعداد چهار تیم سیار این مرکز در نقاط آلوده کلانشهر تبریز مستقر هستند.

آقای جعفری روحی گفت: از ابتدای هفته جاری تمامی عوامل و پایگاه‌های اورژانس آذربایجان شرقی به خصوص در شهر‌های بزرگ مثل تبریز در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند تا در صورت تشدید وضعیت آلودگی هوا نسبت به امداد و درمان هموطنان اقدام کنند.

وی افزود: بر همین اساس هشدار‌های لازم و کافی برای همکاران اورژانس در پایگاه‌های مختلف سطح شهر تبریز جهت رسیدگی به مراجعان اورژانسی داده شده است تا نسبت به احیا و درمان مواردی همچون آسم و تشدید مشکلات ریوی شهروندان اقدامات معمول را انجام دهند.

آقای جعفری روحی با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری تاکنون تعداد تماس و مراجعه به واحد‌های مختلف اورژانس در کلانشهر تبریز تغییر محسوسی نسبت به روز‌های معمولی نداشته است، یادآوری کرد: تعطیلی مدارس و رعایت مقررات مربوط به کاهش رفت و آمد‌های درون شهری باعث کاهش و یا نبود تغییرات عمیق در مراجعات مردمی به اورژانس شده است.

وی از شهروندان تبریز درخواست کرد تا هنگام عادی شدن شرایط آب و هوایی و کاهش میزان آلاینده‌های جوی نسبت به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از رفت و آمد‌های غیرضروری در سطح شهر به شدت اجتناب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.