بررسی‌های نهایی طرح ارسال سامانه پاتریوت به اوکراین

آمریکا در حال بررسی نهایی برنامه خود برای تجهیز اوکراین به سامانه موشکی پاتریوت است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مسئولان آمریکایی اعلام کردند واشنگتن در حال بررسی نهایی طرح ارسال سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین است.

مسئولان آمریکایی تاکید کردند ممکن است واشنگتن این هفته تصمیم به ارسال این سامانه موشکی به اوکراین بگیرد و نظامیان اوکراینی در یکی از پایگاه‌های آمریکا در آلمان آموزش‌های لازم را برای استفاده از این سامانه فراخواهند گرفت.

به گفته این مسئولان، طرح وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای ارسال این سامانه موشکی به اوکراین قبل از آنکه برای امضا در اختیار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار بگیرد، به موافقت لوید آستین وزیر دفاع نیاز دارد.

در مقابل مسئولان روسیه تهدید کرده اند در صورتی که آمریکا سامانه پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار دهد، این سامانه را هدف حمله قرار خواهند داد. 

شایان ذکر است سامانه پاتریوت یکی از سامانه های پیشرفته موشکی محسوب می شود که می تواند به اوکراین برای رهگیری و انهدام موشک ها، پهپادها، و جنگنده های روسی کمک کند. با این حال، آلمان مخالف ارسال این سامانه به اوکراین است.

لهستان درخصوص این مخالفت برلین اعلان کرد آلمان بر این باور است تشدید تنش ها در اوکراین و نیز طولانی تر شدن این جنگ می تواند عواقب ناگواری برای اتحادیه اروپا داشته باشد. هم اینک تحریم های این اتحادیه علیه مسکو باعث افزایش بهای سوخت و تورم افسار گسیخته در اتحادیه اروپا شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار