رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش اصفهان:

توانمندی‌ پژوهشی دانش‌آموزان و معلمان در اصفهان شناسایی می‌شود

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای طرح شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی دانش‌آموزان و معلمان استان اصفهان خبر داد.

محمدرضا نظریان گفت: طرح شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی دانش‌آموزان و معلمان در دبیرخانه‌های پژوهشی ۶ گانه در استان شامل، خلاقیت، اقدام پژوهی، تیمز و پرلز، تدریس پژوهش محور، تفکر و سواد رسانه‌ای و کاربست یافته‌های پژوهشی دنبال می‌شود.

او با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال با عنوان "پژوهش و فناوری، ارتقای کیفیت آموزشی و عدالت تربیتی" گفت: گروه تحقیق و پژوهش در جهت ماموریت اصلی خود، درصدد حاکم کردن رویکرد پژوهش محوری و توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش بین دانش آموزان و معلمان است تا این تلاش بتواند به تولید علم، حل مسائل و مشکلات تعلیم و تربیت منجر شود.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: برنامه‌های متنوعی در سطح استان، نواحی و مناطق ۴۱ گانه برنامه‌ریزی شده است تا نیازسنجی پژوهشی، بررسی مسائل و مشکلات تعلیم و تربیت به عنوان یک مساله پژوهشی از نگاه صاحبنظران آموزش و پرورش و آموزش عالی در شورای تحقیقات آموزش و پرورش تصویب و در عناوین اولویت‌های پژوهشی استان قرار بگیرد.

او اظهار داشت: اجرای طرح " هر مدرسه یک سفیر پژوهش " نیز از دیگر فعالیت‌ها و رویکرد‌های پژوهشی دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان است که در این طرح با اجرای فعالیت‌های پیشنهادی یک ساعت از زنگ کلاسی دانش‌آموزان به تبیین و تفکر پیرامون یک مساله پژوهشی و همچنین یکی از جلسات شورای دبیران مدارس به مسائل پژوهشی اختصاص می‌یابد.

نظریان افزود: همچنین به‌منظورآشنایی دانش‌آموزان با دانشگاه و محیط‌های علمی، پژوهشی، درجهت طرح راهیان پیشرفت، بازدید علمی از نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی پارک علم و فناوری، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و دیگر مراکز علمی در دست برنامه ریزی و اقدام قرار گرفته است.

او برنامه‌ریزی برای برپایی همایش ملی "تربیت تمام ساحتی" در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و در هفته بزرگداشت مقام معلم را از دیگر برنامه‌های پژوهشی در اولویت استان اصفهان برشمرد و گفت: تلاش می‌شود تا ارتباط هرچه بیشتر مدارس با پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی برقرار شود و شناسایی و تجلیل از مدیران فعال و دانش‌آموزان در زمینه بسترسازی و ترغیب آن‌ها به تحقیق و پژوهش در دستور کار قرار گیرد.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان به برگزاری کارگاه‌های پژوهشی (توانمندسازی همکاران) بصورت حضوری و وبیناری و برگزاری نشست‌ها و مسابقات علمی پژوهشی بین دانش آموزان و فرهنگیان در طول سال تحصیلی اشاره کرد.

۱۹ تا ۲۵ آذر، "هفته ملی پژوهش" نامگذاری شده است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.