خراسان رضوی با هفت سازمان بین المللی برای آموزشهای مهارتی اتباع خارجی همکاری دارد

مدیرکل آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: این اداره کل با هفت مجموعه و سازمان بین المللی برای ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی به اتباع و مهاجران خارجی مقیم ایران همکاری دارد.

افشین رحیمی گفت: در این قالب همکاری با سکوا (آلمان)، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)، سازمان پناهندگان نروژ (NRC)، سازمان پناهندگان دانمارک (DRC)، سازمان ریلیف اینترنشنال (RELIFE International) در استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین با سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (UNIDO) برای اجرای دوره‌های تخصصی کفش و مصنوعات چرمی و سازمان توسعه ملل متحد (UNDP) برای آموزش دوره‌های آموزشی محافظت از لایه ازن همکاری در حال انجام است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت:آموزش اتباع خارجی در این قالب از سال ۱۳۸۹ در استان آغاز شده است و از آن سال تا کنون به پنج هزار و ۱۷۱ تبعه خارجی معادل یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۹۹ نفر - ساعت آموزش ارائه شده است که هزار و ۴۷۳ نفر آن‌ها مرد و سه هزار و ۶۹۸ نفر آن‌ها زن هستند.

رحیمی افزود: حرفه‌های آموزشی ارائه شده طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۱ به تعداد ۳۷۹ دوره برگزار شده که از این تعداد ۱۲۱ حرفه برای مردان و ۲۵۸ حرفه برای بانوان بوده است.

وی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و مهارتی با همکاری سازمان‌ها و مجموعه‌های بین المللی با هدف توان افزایی اتباع خارجی انجام می‌شود.

هم اکنون ۴۷ مرکز دولتی و هزار و ۲۴۵ آموزشگاه آزاد، در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان رضوی فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
دانشکده پزشکی ادبیات فارسی برای افغانستانی ها و تاجکستان ها
سرمایه خوبی میاره!