ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید برای امیدآفرینی برنامه داشته باشد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید برنامه عملیاتی و راهکار‌های خود را برای افزایش امیدآفرینی در جامعه و مقابله با یاس ارائه کند.

غلامعلی حیدری ۲۱ آذرماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از گناهان کبیره ایجاد یاس و ناامیدی است، اظهار کرد: دشمن تمام ابزار خود را به‌کار گرفته است تا در میان مردم یاس، بدبینی و ناامیدی ایجاد کند، جوان وقتی احساس کند که به بن‌بست رسیده و آینده‌ای ندارد، نمی‌تواند آینده خود را بسازد، باید امیدآفرینی کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید برنامه عملیاتی و راهکار‌های خود را برای افزایش امیدآفرینی در جامعه و مقابله با یاس ارائه کند.


بیشتر بخوانید


وی خارج شدن از سطحی‌نگری را از ضروریات عنوان کرد و گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر باید به موضوعات عمیق و همه‌جانبه نگاه کند، همچنین ترویج این فرضیه برای جلوگیری از معضلات اجتماعی در دستور کار قرار بگیرد، این کار نیازمند فرهنگ‌سازی است.

حیدری با بیان اینکه برای همراه کردن مردم جامعه باید اقدامات اقناعی را دستور کار قرار دهیم، توضیح داد: حضور مردم در صحنه نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند، باید ببنیم دشمن بر روی چه موضوعی تمرکز کرده است و برای آن برنامه داشته باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی باید در سطوح کارشناسی در مراکز علمی و حوزوی مورد بررسی قرار بگیرد، باید به جوانان انقلابی در حوزه ترویج معروفات و امیدآفرینی میدان بدهیم، می‌توان از ظرفیت عظیم مساجد به‌خوبی استفاده کرد، هر جا ظرفیت مردم را به میدان آوردیم، موفق بودیم.

وی با بیان اینکه شهر‌ها و روستا‌ها باید سیمای اسلامی داشته باشند، گفت: این مسئله نیز جزو ترویج معروفات در جامعه محسوب می‌شود، میادین و بلوار‌ها باید به تصاویر شهدا و بزرگان دین مزین شوند.

حیدری با بیان اینکه مسئولان باید با یکدیگر مسابقه خدمت داشته باشند، گفت: اقداماتی که دولت سیزدهم در حد توان انجام داده است به مذاق دشمنان خوش نیامد و در حال سنگ‌اندازی هستند، نباید در زمین دشمن بازی کنیم، اتفاقاتی که گاهی در مدارس و دانشگاه‌ها شاهد آن هستیم، ناشی از تفکر سند ۲۰۳۰ است، باید برای این معضلات برنامه داشته باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میز‌های خدمت برای ارتباط بدون واسطه مردم با مسئولان یک کار ارزشمند است، همه باید احساس مسئولیت کنیم و توپ را در زمین یکدیگر نیندازیم، هر کسی در هر جایگاهی به وظیفه خود عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب باید در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: دشمن با تمام ظرفیت در حال جنگ رسانه‌ای و فرهنگی است باید برای این مسئله برنامه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار