صدا و سیما، همراه سایر نهاد‌ها در جریان سازی عفاف و حجاب

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری گفت: همکاری سایر نهادها و صدا و سیما، جریان عظیم گسترش عفاف و حجاب را در سراسر کشور به دنبال دارد.

شورای اندیشه ورز با موضوع رویکرد‌های محتوایی و پیشنهاد‌های اجرایی برنامه سازی در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با حضور مدیرکل صدا و سیما، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه ها، معاون اجتماعی پلیس چهارمحال و بختیاری، معاونان حوزه‌های تولیدی و جمعی از همکاران برنامه ساز، در صدا و سیمای استان تشکیل شد.

در این نشست یوسف افشارنیا، مدیرکل صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری گفت: صدا و سیما همراه و همدل سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول، در زمینه فرهنگ سازی این دو مبحث مهم است تا یک حرکت جریان ساز فرهنگی عظیمی در کل کشور روی دهد.

فضای مجازی، رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی، تأثیرگذارترین ابزار امروزی در فرهنگ عفاف و حجاب است؛ باید به طور ویژه به این مبحث مهم پرداخت و گاه اثرات منفی حاصل شده از این قبیل شبکه‌ها را شناسایی و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تلاش کنیم و گام بزرگی برداریم.

افشارنیا گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با داشتن روحیه انقلابی و احساس تکلیف شرعی، به طور کامل پای کار آمده و در میدان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، حضور فعال و چشمگیری دارد.

حجت الاسلام ابوالفضل احمدی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بخیتاری هم گفت: احیاء نظام اسلامی مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی را برای پرورش استعداد‌های انسانی مهم است؛ اصلی‌ترین دغدغه اولیاء الهی، رساندن به قله‌های سعادت و خوشبختی و در نهایت حیات طیبه بود و ایثارگری و فداکاری‌های جوانان در طول انقلاب اسلامی هم، برای حصول همان حیات طیبه و ادامه دهنده راه انبیاء بود.


بیشتر بخوانید


برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی در یک جامعه اسلامی با حاکمیت دینی و همچنین استحکام بنیان خانواده، نه تنها در هفته عفاف و حجاب بلکه باید در طول سال، برای ترویج این فرهنگ عمومی همت و تلاش کرد.

حجت الاسلام احمدی گفت: امروز دشمن سعی دارد با بمباران رسانه‌ای متعدد، فرهنگ، افکار، دین و ایمان جامعه اسلامی را هدف قرار دهد و ذهن جوانان این آب و خاک را خدشه دار و به نظام اسلامی تسلط پیدا کند.

اصلاح شیوه‌های قبل برای مقابله با بی عفتی و بی حجابی، برگزاری میزگرد‌ها با کارشناسان مذهبی، اجتماعی و روانشناختی برای بالا بردن سطح اطلاعات مردم، تدوین برنامه‌های علمی مذهبی در خصوص مشاوره خانواده، تشکیل کمیته‌ای برای بررسی آسیب‌های شیوه‌های گذشته، ترویج تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بی تفاوت نبودن نسبت به همنوعان و مستند سازی از تبعات بی عفتی و بدحجابی برای نشان دادن واقعیات به جامعه از مهمترین موضوعات ضروری برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سعید صفی، مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد تبیین احکام جامعه اسلامی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بسیار ضروری است؛ یکی از دلایل مهمی که باعث ازدیاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود، توجه زیاد به فقه و حقوق است، در صورتی که اگر زندگی را بر اساس اخلاق بنا کنیم و به مباحث و ارزش‌های اخلاقی پایبند باشیم می‌توانیم فرهنگ غنی عفاف و حجاب را در جامعه اسلامیمان گسترش دهیم.

حجت الاسلام صفی گفت: نقش صدا و سیما در ترویج این فرهنگ بسیار مهم است و اگر عفت و حیا در جامعه ترویج پیدا کند و با رنگ و طراحی‌های متناسب به این موضوع بپردازد، بحث حجاب هم خود به خود حل خواهد شد.

سرهنگ علی اصغر مهری، معاون اجتماعی پلیس چهارمحال و بختیاری هم گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند که برای رواج بی عفتی و بی حجابی در جامعه، باید به مستحکم‌ترین نهاد که همان خانواده است رخنه کنند و موفق عمل کنند.

در بحث الگوپذیری نوجوانان اگر به عفاف و حجاب به عنوان مسأله‌ای فرهنگی و اجتماعی نگاه کنیم می‌توانیم بهتر و موفق‌تر عمل کنیم.

رسانه در تولیدات خود با این قبیل موضوعات باید اول ذائقه مردم را بداند و تولید برنامه کند تا مخاطب خود را از دست نداده و در نهایت، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به خوبی صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.