توجه به نقش بنیادی خانواده‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به نقش بنیادی خانواده‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی الزامی است.

آقای حسین‌میرزایی در دومین نشست قرارگاه حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به ضرورت مردمی‌سازی فعالیت‌های قرارگاه حجاب و عفاف استان، در اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با این حوزه، توجه به نقش بنیادی خانواده‌ها در راس امور باشد.

 بررسی مباحث حجاب و عفاف فراتر از نشست‌های اداری است و زمانی که کارشناسان دانشگاهی، صاحب‌نظران و افراد موثر اجتماعی و مراجع مردمی در این نشست‌ها حضور یابند می‌توان به شکلی دقیق‌تر به آسیب‌شناسی پرداخت و راهکار‌های عملیاتی را استخراج کرد.

می‌توان از ظرفیت‌های مردمی در موضوعات فرهنگی در قالب یک کمیسیون تخصصی استفاده کرد و بحث حجاب و عفاف را نیز در این چارچوب به نتیجه رساند.

برای اثرگذار بودن برنامه‌های این حوزه باید بر اقدامات فرهنگی متمرکز شد، اگر چه این اقدامات تا به دست آمدن نتیجه، نیاز به زمان بسیاری دارد، اما دستیابی به اهداف را تضمین می‌کند.

عادی‌انگاری در موضوع حجاب و عفاف بین خانواده‌ها بسیار خطرناک است و باید اقدامات به سمت اغنایی و بصریت‌افزایی پیش برود.

 اگر شالوده فکری و اعتقادی افراد از سنین پایین به درستی شکل بگیرد نتیجه مثبت آن را می‌توان در دوران جوانی و بعد از آن نیز به خوبی مشاهده کرد.


بیشتر بخوانید


رسانه‌ها و صدا و سیما در موضوع الگوسازی برای جوانان و نوجوانان نقش مهمی را برعهده دارند و باید از ظرفیت‌های خود برای ترویج حجاب و عفاف به خوبی استفاده کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.