باشگاه خبرنگاران جوان پيگيرى كرد؛

پایتخت در مقابل حوادث طبیعى آمادگی مقابله دارد؟/ سامانه هاى هشدار سریع نیازمند تجهیزات!

رییس سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران گفت: متاسفانه در این چندسال اخیر، ساخت و سازهاى بسیار زیادى در حریم رودخانه‌ها و گسل‌ها انجام شده است.

على نصیرى، رییس سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اینکه تهران چقدر در برابر حوادث طبیعی است نیاز به آمار و اعداد جدید دارد که نیازمند مطالعه است، آمار و اعداد ما در حال حاضر قدیمی است و شاید تناسب دقیقی با واقعیت‌های حادثه نداشته باشد؛ تلاش ما مطالعه جدید است.

وى ادامه داد: متاسفانه ما دچار ضعف نیروى انسانى هستیم یعنى اگر من به جاى ٥٠٠ نیرو، ٢ برابر نیرو داشته باشم کار‌ها سریعتر انجام خواهد شد و اگر بودجه بیشتر شود در کار‌ها تاثیر مى گذارد.

رییس سازمان پیشگیرى و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: مناسفانه در این چندسال اخیر، ساخت و سازهاى بسیار زیادى در حریم رودخانه‌ها و گسل‌ها انجام شده است، آمادگى تهران در برابر مقابله با حوادث طبیعی نسبت به ١٠ سال گذشته بهتر شده، اما اینکه براى هر اتفاقى آماده‌ترین باشد، خیر اینطور نیست.

نصیرى تصریح کرد: ما با وضع مطلوب بسیار زیاد فاصله داریم، اما سامانه تخمین خسارت‌ها و خرابى‌ها کشته‌ها ٢٥ تا ٣٠ درصد کاهش را نشان می‌دهد، البته جاى کار دارد و عالى نیستیم.

وى یادآور شد: براى سامانه هشدار سریع، کارهایى در حال انجام است و امیدواریم به نتیجه برسد، این سامانه‌ها نیازمند سرمایه گذارى هستند و باید کمبود تجهیزات جدید و امکانات پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
امادگی هزار درصد معلوم نیست حالا کو تا حادثه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
تهران را به شرق و غرب و شمال و جنوب گسترش دهید تا خطرات بصورت افقی شوند و نه عمودی وار و کشتاری گسترده خدای ناکرده در صورت بروز زلزله و حوادث و بلایای طبیعی
Estonia
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
مهمترین و اولین وسیله ضروری در حوادث طبیعی کپسول آتیش نشانیه و هر کی باید فورا یه کپسول آتیش نشانی برا خونه اش بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
معلومه که نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
بزرگترین مشکل آتبش سوزی بعد از زلزله است و همه باید یه کپسول 5 کیلویی آتیش نشانی تو خونه داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا حیدرنژاد
۱۴:۰۶ ۰۱ دی ۱۴۰۱
به نظرم کپسول آتش نشانی بگیره در اوایل زلزله بکوبه به سرش تا زود همه چی تمام و راحت بشه
آخرین اخبار