بیشتر آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی انسان ساز هستند

نژاد جهانی گفت: آسیب پذیری‌های ناشی از حوادثی مانند زلزله و سیل بیشتر از انسان ساز‌ها و از رفتار‌های ما سرچشمه می‌گیرد.

نژاد جهانی معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور درباره رویداد مدیریت بحران ایران قوی گفت: چرخه مدیریت بحران یک چرخه کامل است، یعنی در تمام ابعاد پیش، حین و پس از وقوع بحران تمهیداتی را پیش‌بینی کرده که باید رعایت کنیم و در سال‌های اخیر نیز شاهد آن هستیم که در حوادث و مسائل مختلف آسیب پذیری ما تفاوت کرده است.

وی با بیان اینکه آسیب پذیری‌های ناشی از حوادثی مانند زلزله و سیل بیشتر از انسان ساز‌ها و از رفتار‌های ما سرچشمه می‌گیرد، گفت: این موضوع ضرورت اینکه باید بیش از قبل ذهن‌ها را متوجه بحران کنیم، نمایان می‌کند و هدف رویداد مدیریت بحران هم همین است.

نژاد جهانی افزود: در این رویداد ابعاد علمی هم مد نظرمان است و تا به حال نیز بیش از ۳۰۰ مقاله علمی ارسال شده و بیش از ۵۰۰ پژوهشگر با ما مشارکت داشتند که انتظار داریم این رقم افزایش هم پیدا کند.

وی گفت: در حوزه داوطلبان هلال احمر، دستگاه‌هایی که عوامل همکار دارند با پیش‌بینی ٣۵ کارگاه علمی حضور خواهند داشت و در همین راستا نیز پیش‌بینی ما این است که حدود دو هزار نفر از این کارگاه‌ها بهره‌مند شوند و جشنواره فرهنگی را نیز در راستای فرهنگ سازی برای بعد آموزش همگانی و آموزش عمومی پیش‌بینی کردیم که امید است اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

معاون بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران کشور گفت: انتظار داریم این رویداد پایه‌ای برای برگزاری هرساله آن باشد و خروجی این رویداد حتما در رویداد‌های بعدی موثر خواهد بود و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های خود بتوانیم در سنوات آتی در منطقه میزبان و پذیرای مراجع بین‌المللی مختلف در حوزه بحران باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار