جنین، قلعه‌ای تسخیرناپذیر برای نظامیان رژیم صهیونیستی

تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد هر یورش نظامیان رژیم اشغالگر دیگر فقط یک عملیات بازداشت نیست، بلکه نبردی گسترده است.

 ارزیابی‌های رژیم صهیونیستی درباره سریع‌تر شدن روند تنش در کرانه باختری در مرحله آینده، با حرف و حدیث‌هایی از دشواری‌های زیاد و رویارویی‌های شدیدی همراه است که نیرو‌های ارتش این رژیم برای ورود به اردوگاه جنین که به قلعه‌ای تسخیر ناپذیر برای فلسطینی‌ها تبدیل شده است، با آن مواجهند.

به گزارش تلویزیون المیادین، اردوگاه جنین به معضلی واقعی برای ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده است؛ به ویژه آنکه هر عملیات یا یورش به این اردوگاه، به نبردی با تیراندازی و انفجار بمب و شلیک تک تیرانداز‌ها تبدیل می‌شود.

حیزی سیمانتوف، تحلیلگر مسائل عربی در کانال ۱۳ این رژیم گفت: باید درباره جنین گفت که هر ورود نیرو‌های امنیتی به اردوگاه جنین به جنگ و تیراندازی و انفجار بمب‌ها و شلیک تک تیرانداز‌ها و پرتاب کوکتل مولوتوف تبدیل می‌شود. شمال نابلس، خاستگاه اصلی (مقاومت) است و همه گروه‌های مقاومت در آنجا علیه نیرو‌های امنیتی اسرائیل فعالیت می‌کنند.

اردوگاه جنین که وضعیت آن شبیه همه مناطق کرانه باختری است، عامل اصلی نگرانی موسسه امنیتی و نظامی تل آویو شده است و تحلیلگران صهیونیست می‌گویند این اردوگاه همچون قلعه‌ای شده که اطراف آن موانع فلسطینی و دوربین‌های نظارتی قرار داده شده است و همین مسئله، اقدام نظامیان صهیونیست را در آنجا دشوار می‌کند.

امیر بار شالوم، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال ۱۲ این رژیم گفت: اردوگاه جنین به سنگری مستحکم تبدیل شده است و فلسطینی‌ها در آنجا دوربین‌های مداربسته قرار داده اند و آن‌ها سرویس اطلاعاتی کامل و نیرو‌های نظارتی دارند. در شب نیز موانع و ایست‌های بازرسی قرار می‌دهند. هر یورشی از ارتش اسرائیل دیگر فقط یک عملیات بازداشت به شمار نمی‌آید، بلکه نبردی گسترده است که ضد مواضع دور و نزدیک صورت می‌گیرد.

با توجه به اظهارات کارشناسان درباره انتقال کانون عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به جنین و نابلس، برخی دیگر معتقدند مرحله آینده چه بسا حساس‌تر باشد؛ چرا که از نظر آن‌ها روی کار آمدن دولت جدید اسرائیل، عاملی بسیار تشدید کننده به شمار می‌آید و گروه‌های فلسطینی که اکنون همه چیز را به گونه‌ای متفاوت زیرنظر دارند، برای آن آماده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار