شهادت ۲۱۶ فلسطینی به دست صهیونیست‌ها از ابتدای ۲۰۲۲

سازمان ملل گزارش داد امسال در کرانه باختری بالاترین میزان شهادت فلسطینی‌ها در ۱۶ سال گذشته را با هدف قرار گرفتن ۲۱۶ فلسطینی شاهد بوده‌ایم.

تازه‌ترین آمار‌ها از شهید شدن ۲۱۶ فلسطینی از ابتدای امسال به دست نظامیان صهیونیست حکایت دارد. دست کم ۱۶۴ فلسطینی در کرانه باختری اشغالی و مابقی فلسطینیان نیز در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند.

نهاد ابو قوش، کارشناس امور رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: به سادگی می‌توان گفت که تشکیلات صهیونیستی، ارتش و نهاد‌های امنیتی اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست دستور صریح برای شلیک دارند. آن‌ها فلسطینیان را حتی در مواردی که با شک و تردید همراه است شهید می‌کنند و همیشه به سرعت ماشه سلاح هایشان را می‌فشارند. به تازگی، حمله‌هایی که (با اقدام نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست) به کرانه باختری صورت می‌گیرد، به شهید و زخمی شدن شماری از فلسطینیان انجامیده است و هیچ یک از نظامیان صهیونیست به علت جنایت‌هایی که مرتکب شده اند، هدف تحقیق قرار نمی‌گیرند.

برابر گزارش سازمان ملل متحد، شمار فلسطینیانی که امسال در کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست شهید شده اند، بالاترین میزان در ۱۶ سال گذشته است. گروه‌های کنشگر حقوق بشر می‌گویند که تل آویو سیاست «تیراندازی برای مرگ» را علیه فلسطینیان به اجرا گذاشته است.

مصطفی برغوثی، سیاستمدار فلسطینی گفت: برنامه اصلی آنان، پاکسازی قومی فلسطینیان است. دومین برنامه، سرکوب هر گونه مقاومت مردم فلسطین و به اجرا گذاشتن طرح‌های شهرک سازی در هر جایی است. از این رو، در عمل، رژیم صهیونیستی با اجرای این سیاست همه منافعش را به دست می‌آورد. ما حتی در دوره انتخابات، شاهد تشدید (درگیری‌ها و خشونت ها) بودیم، چرا که احزاب صهیونیستی از خون فلسطینیان برای تامین هدف‌های انتخاباتی خود سوء استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
لعنت الله علی قوم الظالمین
آخرین اخبار