انجام بیش از ۲۷ هزار معاینه فنی خودروی سنگین و نیمه سنگین در اردبیل

رئیس ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان اردبیل گفت: ۲۷ هزارو ۵۴۰ خودروی سنگین و نیمه سنگین در ۸ ماهه گذشته به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرده اند.

علی سلطانی گفت: از تعداد وسایل نقلیه مذکور تعداد ۲۴ هزارو ۱۸۴ خودرو در معاینه قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده و همچنین ۳ هزار و ۳۵۶ خودروی مابقی نیز در طی فرآیند مذکور مردود شده اند.

رئیس ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان اردبیل در بازدید از مرکز معاینه فنی شهرستان پارس آباد با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۴۰۰ خودرو در معاینات فنی اولیه و ۲ هزار و ۷۸۴ خودرو نیز در معاینات فنی بعد از اصلاح عیوب خودرو قبول شده اند افزود: افزایش ۱۳ درصدی را در مرحله دوم قبولی‌ها داریم.

سلطانی در ۸ ماهه امسال از افزایش ۳ درصدی در کل خودرو‌های قبولی در انجام فرآیند معاینه فنی خبر داد و اظهار کرد: در مراجعه خودرو‌ها به مراکز معاینه فنی نیز افزایش بیش از ۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۲۶ هزار خودرو بود شاهد هستیم.

او با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین و نیمه سنگین موظف هستند در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام نمایند عنوان کرد: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو‌ها و افزایش ایمنی تردد خودرو‌ها است.

رئیس ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: از این تعداد ۳ مرکز در شهرستان اردبیل و ۱ مرکز نیز در شهرستان پارس آباد در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

سلطانی مدت اعتبار برگه‌های معاینه فنی صادر شده را برای خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین با عمر ده سال برابر ۶ ماه اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای خودرو‌های با عمر بالای ده سال برابر ۳ ماه است.

او تصریح کرد: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.