پیگیری تکالیف قانون هوای پاک برای دستگاه‌های استان اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تکالیف مندرج در قانون هوای پاک برای دستگاه‌های استانی به جد پیگیری می‌شود.

حسن قاسم پور از دستگاه‌های مسئول خواست که در قبال مواد مسئولیت آور قانون هوای پاک جدیت و پیگیری لازم را داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان که به ریاست معاون امور عمرانی استانداری تشکیل شد، گفت: مطابق ماده ۶ قانون هوای پاک، پلیس راهور فراجای استان با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی مخصوصا خودرو‌های دیزلی باید برخورد‌های لازم را بطور کامل انجام دهد.

قاسم پور به ماده ۱۷ قانون هوای پاک و لزوم انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی، با اولویت ساختمان‌های دولتی، مراکز اداری و مجتمع‌های تجاری اشاره و افزود: این موضوع به طور مستمر توسط این اداره کل و دستگاه‌های مسئول پیگیری خواهد شد.

او به اجرای برنامه‌های مرتبط با تثبیت کانون‌های گرد و خاک با منشا داخلی در برخی از نقاط استان توسط اداره کل منابع طبیعی تاکید و خواستار پیگیری و هماهنگی موضوع توسط فرمانداران شهرستان‌های درگیر با این پدیده شد.

در این جلسه همچنین در خصوص ایجاد فضای سبز کافی در شهرستان‌های استان، کمربند سبز حاشیه شهر‌ها و نهال کاری و کاشت درخت در حاشیه جاده‌های مواصلاتی استان که از تکالیف مندرج در قانون هوای پاک است بحث و بررسی شد.

نحوه تامین و مصرف سوخت و انرژی در صنایع بزرگ و نیروگاه‌های حرارتی و لزوم استفاده از سوخت گاز و صرفه جویی لازم در این بخش‌ها از مصوبات این جلسه بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.