تربیت نسل توانمند، گامی در جهت تولید ثروت و پیشرفت جامعه است

استاندار اردبیل گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در رشد و پیشرفت جامعه و قرار گرفتن در فرایند تولید ثروت موثر است.

سید حامد عاملی با بیان اهمیت تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در رشد و پیشرفت جامعه و قرار گرفتن در فرایند تولید ثروت، توجه به نقش خانواده و آموزش‌وپرورش را در تربیت نسل سالم و تأثیرگذار مورد تأکید قرار داد.

استاندار اردبیل در آیین تجلیل از برگزیدگان پروژه مهر بیان کرد: خانواده و آموزش‌وپرورش، دو محفل مهم در شکل‌گیری آینده جامعه هستند که با وجود تأثیر گذاری فضای مجازی، این دو محفل همچنان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

عاملی افزود: باید با تربیت نسل توانمند و مبتکر، جامعه را از وابستگی به درآمد نفت رها کرده و فرایند تولید ثروت بر اساس دانش را نهادینه کنیم که مهم‌ترین حوزه‌ای که زمینه‌ساز تربیت منابع انسانی ثروت‌ساز است، حوزه آموزش‌وپرورش بوده و بی‌توجهی و قصور در این بخش قابل جبران نخواهد بود.

او تصریح کرد: باید با نگاه جدی به‌دنبال رفع مسائل حوزه آموزش‌وپرورش باشیم تا این حوزه فقط دغدغه تربیت نیروی انسانی دانشمند و توانمند را داشته باشد چرا که اگر در تربیت نسل توانمند کوتاهی شود، جامعه به سمت فقر و پرورش نیروی انسانی مصرف‌گرا و آسیب‌زا حرکت کرده و موجب تحمیل هزینه‌های مصرفی خواهد شد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به نیازمندی‌های بخش‌های مختلف استان اردبیل از جمله آموزش‌وپرورش برای تکمیل زیرساخت‌های لازم، باید با نیازسنجی و اولویت‌بندی کمبود‌های حوزه آموزش‌وپرورش، نسبت به تکمیل و تجهیز امکانات، اقدام کنیم.

عاملی گفت: با توجه به تدوین برنامه‌های مختلف افتصادی، اشتغال‌زایی و فرهنگی در استان اردبیل، در زمینه فرهنگی بیش‌ترین تمرکز بر حوزه آموزش‌و‌پرورش بوده و تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌ها و اقدامات سریع در مقاطع مختلف تحصیلی و به‌ویژه کنکور، بهره‌مندی استان از امکانات آموزشی در سطح ملی ارتقا یابد.

گفتنی است؛ در این آیین، برگزیدگان پروژه مهر، سرگروه‌های آموزشی و همچنین جشنواره‌های کشوری معلمان تجلیل شدند و از کتاب راه موفقیت در امتحان نهایی رونمایی شد.

در پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش که استان اردبیل رتبه دوم را کسب کرده، کل فرایند ثبت‌نام، سامان‌دهی نیرو‌ها و انتقال‌ها، برنامه‌ریزی برای افراد لازم‌التعلیم، توزیع امکانات و تجهیزات، میزان آمادگی مدارس برای حضور دانش‌آموزان، ثبت‌نام و توزیع به‌موقع کتاب درسی و سیاست‌گذاری برای لباس متحدالشکل بدون اکراه و بر اساس مدرسه‌محوری، مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار