کمبود فضای آموزشی در پنج شهرستان استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: کمبود شدید فضای آموزشی در پنج شهرستان این استان از جمله پارس‌آباد مغان نیازمند نهضت مدرسه‌سازی است.

کلام‌الله صفری گفت: سرانه فضای آموزشی در این استان نصف استاندارد کشوری بوده و در اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و اصلاندوز بسیاری از مدارس به صورت دو نوبته اداره می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل می گوید: اگر برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی پای کار نیاییم و برای جلب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز  در شهرستان‌های شمالی استان اقدامی جهادی نکنیم، کمبود شدید فضاهای آموزشی که در وضعیت فعلی داریم تبدیل به بحران شده و شاهد مدارس سه نوبته هم در این مناطق خواهیم بود.

او با اشاره به افزایش سالانه پنج هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان گفت: برای جبران کمبود فضاهای آموزشی باید هر سال ۱۵ باب مدرسه در اردبیل احداث شود.

صفری در ادامه با بیان اینکه بازگشایی مدارس در اول مهر نتیجه تلاش‌های صورت گرفته در قالب پروژه مهر است، می گوید: تمهیدات لازم برای تامین نیروی انسانی لازم انجام شده و هیچ کلاسی بدون معلم در اول مهرماه نخواهیم داشت، ثبت‌نام و کلاس‌بندی تمام شده و هیچ دانش‌آموز بدون نیمکت یا صندلی وجود ندارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.