پیگیری افزایش دو برابری ظرفیت کارخانه قند بیستون

مدیرعامل کارخانه قند بیستون از پیگیری برای افزایش دو برابری ظرفیت این کارخانه خبر داد و گفت: مهمترین خواسته ما تعیین تعیین تکلیف قیمت شکر با گذشت ۹ ماه از شروع سال است.

بهرام رمضانی مدیرعامل کارخانه قند بیستون در نشست خبری عصر امروز (۱۳ آذر) با اشاره به وضعیت کنونی کارخانه قند بیستون، گفت : این کارخانه با ظرفیت فرآوری ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ تن چغندر قند در روز، برای ۱۴۰ نفر نیروی رسمی و قراردادی و بیش از ۳۴۰ نفر کارگر فصلی اشتغالزایی دارد.

وی ادامه داد: امسال در دو نوبت بهاره و پاییزه پذیرش چغندر داشتیم که حدود ۲۵۰ هزار تن آن بهاره و ۱۰۰ هزار تن پاییزه بوده است.

مدیرعامل شرکت قند بیستون میزان شکری که از ابتدای امسال تاکنون در این کارخانه استحصال شده را با پیش‌بینی آنچه که اکنون در دست انجام است، ۲۰ هزار تن اعلام کرد.

رمضانی از پیگیری برای افزایش ظرفیت این کارخانه به چهار هزار تن در روز خبر داد که کمک بسزایی برای کاهش خروج چغندر از استان خواهد بود و یادآور شد: امسال در استان کرمانشاه نزدیک به یک میلیون تن چغندر تولید شده که با احتساب ظرفیت ۴۰۰ هزار تنی دو کارخانه بیستون و اسلام آبادغرب، حدود ۶۰۰ هزار تن آن ناگزیر روی دست کشاورز می‌ماند و باید از استان خارج شود که هزینه زیادی را به کشاورزان تحمیل کرده و صرفه اقتصادی ندارد.

وی یکی از نقاطی که ظرفیت کشت پاییزه قابل توجهی در زمینه چغندر دارد را سرپل‌ذهاب اعلام کرد که سال گذشته حدود ۶۵ هزارتن چغندر از این منطقه تحویل شده و امسال نیز قرارداد کشت دارد.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون با بیان اینکه سرپل‌ذهاب ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن چغندر پاییزه را دارد، به شرط آنکه امکان فرآوری آن وجود داشته باشد، تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت چغندر سرپل‌ذهاب، دیگر سراغ شهر‌های دزفول، اندیمشک و ... نخواهیم رفت و این بزرگترین خدمت به کشاورزان استان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.