امیری مقدم:

برخورد غیر اصولی با صنایع و اخلال در روند تولید آنان ممنوع است

استاندار کرمانشاه گفت : هیچ سازمان و مجموعه اداری و خدماتی مجاز به برخورد غیر اصولی با صنایع و اخلال در روند تولید آنان نیست و هرگونه تصمیم گیری در این حوزه در اختیار ستاد تسهیل استان است.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در نشست با هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت و فعالان حوزه صنعت و ساختمان استان، با ابراز ناراحتی از برخی برخورد‌های بدون هماهنگی با واحد‌های صنعتی، بر ضرورت تدوین دستورالعمل جامع نحوه تعامل ادارات دولتی با صنایع استان تاکید کرد.

 وی افزود: اگر در یک مجموعه تولیدی مشکلی بوجود آمده، باید در یک پروسه زمانی و بر اساس دستورالعمل مشخص به آن رسیدگی شود.

امیری مقدم بر ضرورت تلاش مجموعه خانه صنعت برای حفظ و گسترش بازار تولیدات استان در عراق تاکید و عنوان کرد: خانه صنعت و معدن استان در توسعه بازار‌های صادراتی، افزایش تولید و نظارت بر کیفیت باید نقش فعال و پویایی داشته باشد.  

وی بر ارتقای کیفیت کالا‌های تولیدی هم تاکید کرد و افزود: تولیدکننده کرمانشاهی همانگونه که برای رقابت در بازار صادرات به دنبال افزایش کیفیت است، در بازار داخلی هم باید با عرضه محصولات باکیفیت، با برند‌های دیگر رقابت کند.  

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تولیدات واحد‌های صنعتی در حوزه‌های مختلف باید با رویکرد حفظ و توسعه بازار‌های صادراتی و داخلی دنبال شود تا بتوان از تمامی ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی بهره گرفت.

وی خواهان رعایت عدالت در موضوعات مورد اختلاف کارگر و کارفرما شد و گفت: حفظ حقوق کارفرما و کارگر و راستی آزمایی ادعا‌های مطرح شده از سوی طرفین، به رعایت بهتر عدالت در قضاوت‌ها کمک می‌کند.

استاندار کرمانشاه خواهان اجتناب از خام فروشی در همه عرصه‌ها شد و گفت: بخش زیادی از گندم کرمانشاه به صورت فله به استان‌های دیگر صادر می‌شود، در حالیکه می‌توان با فعال کردن ظرفیت‌های راکد کارخانه‌ها این محصول را به شکل آرد صادر کرد و به اشتغال بیشتر استان کمک کرد.

امیری مقدم پروژه نهضت ملی مسکن را یک بستر مناسب برای اشتغال جوانان دانست و گفت: انجمن ساختمان باید با برآورد‌های کارشناسی، نیروی کار ماهر مورد نیاز در حوزه‌های مختلف را جهت ارائه آموزش مهارت‌های مربوطه به سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام کند.

وی از انجمن ساختمان برای اجرای پروژه‌های مسکونی در بافت فرسوده و ارزشمند شهر کرمانشاه دعوت کرد و گفت: شهرداری با تدوین یک طرح جامع برای این بافت و ایجاد زیرساخت‌ها و خیابان کشی مناسب، بستر‌های لازم برای اجرای پروژه‌های ساختمانی با کیفیت در بافت فرسوده را فراهم کند.  

مدیر ارشد استان با تاکید بر وجود انضباط مناسب در حوزه ساخت و ساز شهری، عنوان کرد: شهرداری باید با فعال کردن نیرو‌های اجرایی و نظارتی، اجازه تخلف ساختمانی را به هیچ کس ندهد و در همان ابتدا، متخلف را متوقف کند.

وی گفت: شهرداری‌ها به جای کسب درآمد از ماده ۱۰۰، باید به دنبال تعریف درآمد‌های پایدار از طریق اجرای پروژه‌های اقتصادی و خدماتی مناسب و کمیسیون ماده پنج باشند.

وی افزایش مجوز سطح زیربنا از ۶۰ به ۷۵ درصد را کمک بسیاری خوبی برای رونق ساخت و ساز و کاهش تخلفات دانست که شهرداری و انجمن ساختمان باید از آن برای رونق این حوزه استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه متاسفانه بخش زیادی از فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه نمی‌شود، عنوان کرد: باید با فعال کردن تصفیه خانه کرمانشاه، زمینه جایگزینی پساب فاضلاب به جای آب شرب در صنایع استان را فراهم کنیم.

امیری مقدم افزود: با تشکیل یک کنسرسیوم برای اجرای خط انتقال پساب به صنایع، می‌توان بخش زیادی از مشکلات موجود را رفع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.