افزایش ۶ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با افزایش بارش‌ها، تراز دریاچه ارومیه بیش از ۶ سانتی‌متر افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در کارگروه استانی احیای دریاچه ارومیه  گفت: با افزایش بارش‌ها، تراز دریاچه ارومیه طی ۱۵ روز گذشته از حدود یک هزار و ۲۷۰ متر و چهار سانتی‌متر به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۱۰ سانتی‌متر رسیده که نشان دهنده افزایش بیش از ۶ سانتی‌متری در تراز این پهنه آبی است .

مجید رستگاری با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۶ سانتی‌متر کاهش یافته است، اظهار کرد: تراز دریاچه سال گذشته حدود یک هزار و ۲۷۰ متر و ۵۶ سانتی‌متر بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی حجم کنونی آب دریاچه ارومیه را یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: کمترین حجم آب ثبت شده برای دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۴ با حدود ۶۰۰ میلیون متر معکب بوده است.

وی می گوید: از ابتدای سال آبی جاری بیش از ۳۸ میلیون متر مکعب آب وارد پیکره دریاچه ارومیه شده است، و عمده آزاد سازی آب سد‌ها به سمت دریاچه از اردیبهشت آغاز می‌شود که سال جاری و بر حسب دستور دبیر ملی کارگروه احیای دریاچه ارومیه، بخشی از این آزاد سازی در مهر ماه صورت گرفت.

رستگاری با اشاره به افزایش بارندگی‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اضافه کرد: طی ۱۲ روز گذشته بیش از ۳۲ میلی‌متر میزان بارندگی‌ها بوده که نسبت به دراز مدت بیش از ۱۰۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: از آغاز سال آبی جدید یعنی مهر ماه امسال تاکنون میزان بارش‌ها به ۶۲ میلی‌متر رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.