پایان کار سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد

سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد با تجلیل از نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

احسان عابدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد ۱۱ اثر ثبت نام کردند که هشت اثر در نهایت انتخاب شد و پس از انصراف دو اثر از جشنواره به دلیل مشکلات، تعداد شش اثر اجرا شد.

عابدی گفت: بازماندگان با مرگ نفس می‌کشند، علی گنداوی، وقتی صدای سوت می‌آید سرت را بدزد، رویای نیمه سوخته، بچه‌های خاکستری و بازی بزرگ بازگشت، عناوین ۶ تئاتریست که در این جشنواره مورد بررسی داوران قرار گرفتند.

او افزود: ٢ اثر "بازماندگان با مرگ نفس می‌کشند" و "وقتی صدای سوت می‌آید سرت را بدزد" به عنوان اجرا‌های منتخب، جهت حضور در جشنواره منطقه‌ای معرفی شدند.

در مراسم اختتامیه این جشنواره از نفرات و آثار برگزیده تجلیل و قدردانی شد که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

در بخش پوستر و بروشور از امیرعباس خانی برای پوستر نمایش علی گنداوی تقدیر و جایزه سوم این بخش به فاطمه رشیدی برای نمایش بازماندگان با مرگ نفس می‌کشند اهدا شد.

در بخش طراحی لباس از آزاده ملاحسینی برای نمایش علی گنداوی و علیرضا کاغذگران برای نمایش وقتی صدای سوت می‌آید سرت را بدزد تجلیل شد.

در بخش چهره پردازی از محمدمهدی هدایتی و فائزه دهقانپور برای اثر رویای نیمه سوخته تجلیل شد. در بخش طراحی نور نیز طا‌ها دهقانی زاده بعنوان برگزیده معرفی شد.

همچنین در بخش طراحی صحنه از صادق نصیری برای بازی بزرگ بازگشت و علیرضا کاغذگران برای وقتی صدای سوت می‌آید سرت را بدزد تقدیر شد. تندیس جشنواره و لوح تقدیر صحنه برگزیده نیز به نمایش بچه‌های خاکستری رسید.

در بخش بازیگر نقش زن ،کتایون محمدی برای رویای نیمه سوخته مقام اول، نگار فخر برای بازماندگان با مرگ نفس می‌کشند؛ مقام دوم و رضوان مختاری برای بازی بزرگ بازگشت، مقام سوم را کسب کردند. در این بخش از سپیده چقاقی برای بازی بزرگ بازگشت نیز تجلیل شد.

در بخش بازیگری مرد رضا زرین برای بازی بزرگ بازگشت؛ مقام اول، امیرحسین جمالی برای بازماندگان با مرگ نفس می‌کشند و محمدمهدی بزرگ زاده برای وقتی صدای سوت می‌آید سرت را بدزد؛ مشترکا مقام دوم و نیز محمدرضا پنابادی و سیدمسعود ناظم برای علی گنداوی و مهرداد اخیگان برای بازماندگان با مرگ نفس می‌کشند؛ به صورت مشترک مقام سوم را به دست آوردند.

هیات داوران همچنین از گروه بازیگران نوجوان نمایش بچه‌های خاکستری تجلیل کردند.

در بخش نویسندگی نیز طا‌ها دهقانی زاده و مهدی درویشی برای بازماندگان با مرگ نفس می‌کشند؛ مقام دوم و مهدی صالحیار برای وقتی صدای سوت می‌آید سرت را بدزد و پاشا بدرود برای رویای نیمه سوخته مقام سوم را کسب کردند.

هیات داوران در بخش مذکور مقام اول را به کسی اهدا نکرد.همچنین از وحید آبرود برای بازی بزرگ بازگشت و اصغر بمانی و عبدالرضا محقق تقدیر شد.

همچنین در بخش کارگردانی مهدی درویشی برای بازماندگان با مرگ نفس می‌کشند، تندیس جشنواره و مقام اول، علیرضا کاغذگران برای وقتی صدای سوت می‌آید سرت را بدزد؛ مقام دوم و اصغر بمانی برای علی گنداوی و پاشا بهبود برای رویای نیمه سوخته مقام سوم را کسب کردند.

در این مراسم همچنین از سید کاظم عباس زاده بافقی و امیر صاحب جلال به عنوان هنرمندان پیشکسوت حوزه تئاتر قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار