آغاز ششمین جشنواره تئاتر استانی اروند

ششمین جشنواره تئاتر استانی اروند با نمایش زن اسرار آمیز در آبادان آغاز به کار کرد.

امیرحسین افتخارپذیرایی دبیر ششمین جشنواره تئاتر استانی اروند گفت: ۹ اثر نمایشی از شهرهای آبادان و خرمشهر برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

به گفته او پس از بازبینی آثار رسیده توسط هیات توسط ایمان مصطفایی، آرمین یدالله زاده و فواد رابحی ۶ اثر مورد تایید هیات بازبینی جهت حضور در جشنواره قرار گرفت.

این مسئول گفت : ۱۲۰ هنرمند در قالب ۶ گروه تئاتر به مدت ۲ روز در سالن‌های نمایشی آبادان و خرمشهر به روی صحنه می‌رود.

رضا مردانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: ۲۰۰ میلیون ریال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری ششمین جشنواره تئاتر استانی اروند اختصاص یافت. سازمان منطقه آزاد اروند نیز بخشی از هزینه‌ها را متقبل شده است.

زن اسرار آمیز به نویسندگی بهزاد وزیری و کارگردانی ستاره ریحانی در سالن نمایش ستاد محسن حاتمی آبادان، موسیقی لات به نویسندگی و کارگردانی رضا چوپان درتئاتر شهر آبادان و مرثیه برای چاقویی که گلوی اسماعیل را برید به نویسندگی آمنه پورحسینی و پژمان محراب‌پور و کارگردانی پژمان محراب‌پور در پلاتوی استاد غریفی خرمشهر در روز چهارشنبه بر روی صحنه می‌روند.

همچنین نمایشنامه‌های شوم به نویسندگی کاظم ارجمند و کارگردانی عبدالحسین جلیل‌نسب در سالن خلیج فارس خرمشهر، سمفونی تلخ نوستالژی به نویسندگی محمدرضا خردمند و کارگردانی حدیث سعدی در پلاتوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و زخار خوروپوف ... به نویسندگی و کارگردانی مشترک علی عباسیه و شهرام پورعسکر در تئاتر شهر آبادان اجرا خواهند شد.

اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر استانی اروند ۱۱ آذرماه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاگشتی
۱۲:۰۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
چه خوب