هشدار زرد برای آخر هفته استان سمنان با ورود سامانه بارشی و هوای سرد

اداره‌کل هواشناسی استان سمنان با توجه به ورود و فعالیت سامانه بارشی و نفوذ هوای سرد از دهم تا اواخر وقت یازدهم آذر هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: براساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، فعالیت سامانه بارشی و نفوذ هوای سرد در استان سمنان از بعدازظهر فردا / دهم آذر آغاز می‌شود و تا اواخر وقت جمعه یازدهم ادامه خواهد داشت.

ایرج مصطفوی اظهار داشت: کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌سانتیگراد برای دهم و یازدهم آذر همراه با بارش‌های پراکنده برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: براساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، بارش‌های پراکنده باران و برف و مه‌آلودگی، از جمله پیش‌بینی‌های هواشناسی استان سمنان برای هفته آینده است.

وی بیان کرد: احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب، مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و احتمال خسارت ناشی از باد شدید، از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی در استان سمنان طی هفته آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: مهمترین توصیه‌های هواشناسی در این مدت خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی شبکه آبراه‌ها، خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت، توجه به استحکام تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.