نرخ بیکاری در زنجان ۶.۵ درصد اعلام شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ بیکاری استان در مردان ۶.۷ درصد و در زنان ۵.۶ درصد و در مجموع به طور متوسط ۶.۵ درصد است.

 احمد خداوردی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به خط مشی‌های حاکم بر برنامه هفتم توسعه کشور افزود: هدف آرمانی برنامه مطابق سیاست‌های کلی پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مضمون اصلی برنامه هفتم، رشد فراگیر و دانش بنیان و ثبات اقتصادی بر پایه اسناد آمایش سرزمین است.

وی رویکرد و ویژگی‌های برنامه ریزی در برنامه هفتم توسعه کشور را تمرکز بر موضوع‌های کلیدی عنوان کرد و گفت: تمرکز زدایی و تقویت نقش استان‌ها در جریان توسعه، برنامه محوری به جای حکم محوری و مشارکت محوری و استفاده از ظرفیت تمامی فعالین و ذینفعان توسعه را از دیگر ویژگی‌های برنامه ریزی در این حوزه ذکر کرد.

خداوردی اتکا به شیوه طراحی مکانیسیم در برنامه مبتنی بر تهیه ساز و کار‌های انگیزشی کارا و اثربخش خود تنظیم و تغییر رویکرد از تمرکز بر تخصیص و توزیع منابع به اصلاح ساختار‌ها و وضع قواعد سیاستی را از دیگر رویکرد‌های برنامه هفتم اعلام کرد.
خداوردی افزود: مدل شماتیک تحقق هدف برنامه هفتم توسعه در چارچوب بند‌های سیاست‌های کلی مبتنی بر پیشران پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است.

وی با اشاره به نمایی از وضعیت استان در این برنامه اظهار داشت: نرخ رشد اقتصادی استان در سال گذشته ۳.۲ درصد و این میزان در کشور ۴.۱ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان به بیان وضعیت ارزش افزوده به تفکیک در بخش‌های اقتصادی استان پرداخت و گفت: بخش صنعت ۳۸.۸۵ درصد، کشاورزی، جنگلداری و ماهگیری با ۱۴.۶ درصد و عمده فروشی، خرده فروشی، تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت به ترتیب بیشترین بخش اقتصادی را بخود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.