معاون وزیر خارجه ایران:

روایت‌های غلطی از سوی غرب در مورد ایران مطرح می‌شود

علی باقری در مصاحبه با یک شبکه هندی بر تحریف‌ رویدادهای داخلی ایران از سوی قدرت‌های غربی تاکید کرد.

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در مصاحبه اختصاصی با شبکه «ان دی تی وی» هند گفت: روایت‌های غلطی از سوی قدرت‌های خارجی در مورد ایران مطرح می‌شود. 

او درباره ناآرامی‌های اخیر در ایران افزود: تاکید می‌کنم که انتقاد و اعتراض یکی از ارکان دموکراسی است و بر اساس آن و بر اساس اعتقادات دینی ما که در قانون اساسی ایران نیز منعکس شده است، این حق به مردم داده شده است و همه ما موظفیم دیدگاه ها و انتقادات مختلف مردم را ببینیم و بشنویم. اما باید به تفاوت تجمع مسالمت آمیز و تجمع خشونت آمیز توجه کرد. همچنین باید به مداخله قدرت های خارجی در امور داخلی ایران و روایت های غلطی که از حوادث ایجاد می‌شود، توجه کرد. 

باقری در ادامه گفت: ببینید برخی از قدرت‌های اروپایی چگونه در ایران مداخله می‌کنند، اگر نگاهی به رویکرد آن‌ها در قبال اخبار به‌ ویژه رسانه‌های فارسی زبان مستقر در لندن داشته باشید، عمق مداخله آن‌ها در امور داخلی ایران را می‌بینید.

او با تاکید بر اینکه در یک نظام دموکراتیک، مردم آزادند نظرات و اعتراض خود را بیان کنند، افزود: اما مهم این است که رژیم‌های خارجی چه جهتی می‌دهند. رژیم‌های غربی سعی می‌کنند این اعتراضات و اظهارات مردم را به سمت و سوی خاصی سوق دهند.

معاون وزیر خارجه ایران تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان ایرانی پیشرفت‌های زیادی کرده اند. زنان نقشی کلیدی در حکومت ایران ایفا کرده‌اند و به‌ عنوان مدیران و دانشگاهیان در کشور پست‌های بالایی دارند. دولت ایران با رسانه های مستقل مشکلی ندارد اما مشکل مربوط به کسانی است که تحت کنترل رژیم های غربی هستند.

او در پایان گفت: ایران و هند دو قدرت مستقل هستند که از رژیم‌های غربی پیروی نمی‌کنند و در راستای منافع رژیم‌های غربی اقدامی نمی‌کنند و در رابطه با درگیری در اوکراین، هم ایران و هم هند دست به کار شده‌اند. ما از جنگ حمایت نمی کنیم و با روسیه و اوکراین روابط داریم.

مقامات کشورمان به ویژه وزارت امور خارجه در مورد دخالت کشور‌های غربی در مسائل داخلی ایران هشدار داده و ریشه اصلی اغتشاشات اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها برای به آشوب کشیدن اوضاع داخلی عنوان کرده‌اند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اقداماتی از این دست را نتیجه «نگاه شکست خورده رهبران غربی نسبت به تحولات» دانسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
چرا جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکنون درباره تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان تشکیل نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که حق صلاحیت دفاع از حقوق بشر را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
آمریکا پشت پرده فعالیت کردها علیه ایران و ترکیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
آمریکا حامی صدام در حمله جنایتکارانه به ایران بود
آمریکایی‌ها حتی یک پیروزی هم در مقابل ایران نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
آمریکایی‌ها داعش را به جان جهان اسلام انداختند/ واین در حالی است که متاسفانه مسئولین باز هم به دنبال همکاری با آمریکا در وین هستند چرا؟
سه کشور اروپایی، آمریکا و صهیونیست ها و مزدورانشان از اغتشاشگران حمایت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
3 کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه به سرکردگی آمریکا و در سایه سکوت سازمان های بین المللی از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آخرین اخبار