مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

ثبت جهانی زنجان در یونسکو می‌تواند گردشگری استان را توسعه دهد

سید سعید صفوی گفت: ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر خلاق در یونسکو می‌تواند در توسعه گردشگری این استان موثر باشد.

سید سعید صفوی‏، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان  در دیدار با مدیرعامل انستیتو شهر خلاق کشور با بیان اینکه پیوستن زنجان به شبکه شهر‌های خلاق جهان از سوی یونسکو می‌تواند فرصت ویژه‌ای را برای توسعه گردشگری این استان فراهم کند افزود: در همین راستا شعار اصلی "زنجان میزبان مهربان" برای این شهر تعیین و جشنواره‌ها و همایش‌هایی در سطوح مختلف محلی، ملی و بین الملل برگزار شده است.

وی یادآور شد: عضویت شهر‌ها در شبکه شهر‌های خلاق جهان، دسترسی به منابع و تجارب را برای همه شهر‌های عضو تسهیل می‌کند تا وسیله‌ای برای ارتقا و پیشرفت صنایع خلاق محلی و تقویت همکاری جهانی برای پیشرفت شهری پایدار امکان پذیر شود.

صفوی با تاکید بر اینکه هر تجمع و ارتباطی به دنبال یک هدف است اظهار داشت: هدف ما این است که هموطنان از تمام نقاط کشور و نیز گردشگران خارجی به شهرستان زنجان سفر کنند و بیشتر با این شهرستان و سه حوزه موفق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آن بیشتر آشنا شوند.

کامران رحمتی، مدیرعامل انستیتو شهر خلاق کشور نیز با اشاره به تنوع صنایع دستی، برگزاری جشنواره‌ها ملی و بین المللی مختلف در حوزه گردشگری و با توجه به تنوع میراث فرهنگی ناملموس شهر زنجان گفت: عضویت این شهر در شبکه شهر‌های خلاق جهان موجب توسعه پایدار می‌شود و بی‌شک یونسکو برای پیوستن به شبکه شهر‌های خلاق جهان از این شهر حمایت می‌کند.

وی با اشاره به مفهوم خلاقیت در شهر خلاق خاطرنشان کرد: در وهله اول، خلاقیت یک مفهوم کلی و جهشی در تفکر و اندیشه است، عنصر اصلی خلاقیت به معنای بازبینی و نو شدن بوده و به این معنا که راه‌حل و سبک مدیریت شهری متناسب با نیاز‌های روز، متحول شدن و از نیروی خلاقیت در حل مشکلات شهری استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.