۱۴ بنا و بافت تاریخی امسال در زنجان مرمت شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان زنجان گفت:بااقدامات انجام گرفته طی۶ماه اول امسال ۱۴بناوبافت تاریخی دراین استان مرمت شده است.

محمدپور معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از مرمت ۱۴ بنای تاریخی طی۶ماه اول امسال در زنجان خبر داد و گفت: این ۱۴ بنا شامل بناها، آرامگاه‌ها، بقاع متبرکه، مساجد، بافت‌ها در استان زنجان است. 

او افزود: ۸۱ اثر تاریخی شامل ۲۹ اثر تاریخی توقیفی و اهدایی در سه ماهه اول سال و ۵۲ اثر تاریخی توقیفی و اهدایی در سه‌ماهه دوم مورد کارشناسی کارشناسان قرار گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: ۱۲ ظرف تاریخی شامل ۵ ظروف سفالی در سه‌ماهه اول سال و ۶ ظروف سفالی و یک اثر گچ‌بری در سه‌ماهه دوم سال مرمت شد.

او با تأکید بر اینکه فرهنگ احیا و باز زنده‌سازی بنا‌های تاریخی بسیار مهم و ارزشمند است، ادامه داد: میراث‌فرهنگی و بنا‌های قدیمی تاریخ و میراث ارزشمند ما است که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت دارد، ضمن اینکه با بهره‌برداری صحیح از آن اشتغال نیز رونق می‌گیرد.

محمدپور  گفت: هر یک از آثار تاریخی، بخشی از فرهنگ و تمدن کهن زنجان است، فعالیت‌‏های مهمی در بخش‏‌های مختلف به‌ویژه مرمت و حفظ آثار انجام‌شده است که معرفی به همگان هدف اصلی بعد از مرمت بنا‌های تاریخی استان توسط کارشناسان زبده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.