پارک علم و فناوری استان سمنان در سطح یک کشور قرار گرفت

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: این مجموعه از بین ۵۱ پارک فناور کشور در سطح یک قرار گرفت.

محسن نظری افزود: اکنون ۵۱ پارک علم و فناوری فعال کشور سه پارک به سطح یک ارتقا یافتند که در این بین پارک استان سمنان پس از ارزیابی‌های لازم به همراه خراسان رضوی و آذربایجان غربی در این جایگاه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۲ پردیس علم و فناوری تخصصی در کشور دارای مجوز فعالیت هستند، ابراز داشت: مجوز فعالیت پردیس فناوری سلامت شاهوار نیز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در منطقه بسطام صادر شد.

نظری با اشاره به اینکه تأسیس و صدور مجوز فعالیت پردیس به سختی امکان پذیر است، ادامه داد: برای تأسیس و صدور مجوز فعالیت پردیس باید ظرفیت‌سنجی، طرح مطالعاتی، همکاری ارکان‌ها، کسب مجوز از وزارت علوم و بهداشت و همچنین هیأت امنا انجام شود.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان اظهار داشت: با توجه به قرار گیری پارک استان در سطح یک کشور، دبیرخانه ملی و استانی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان به این مجموعه واگذار شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان برگزار شده است، افزود: این نشست‌ها تاکنون ۱۵۰ مصوبه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داشت که دبیرخانه در حال پیگیری آن‌ها است.

نظری به حضور در نشست ستاد ملی توسعه اقتصاد دانش بنیان طی هفته گذشته در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان سمنان از نظر تعداد نشست‌ها و پیگیری مصوبه‌ها به عنوان پارک برگزیده شناخته شد و استفاده از تجربه‌های پارک استان در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.