ضرورت استفاده از بازار سرمایه برای سرعت‌بخشی به اجرای برنامه اقتصادی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: بازار سرمایه برای سرعت‌بخشی به امر تولید و اجرای برنامه اقتصادی در استان ضروری است.

سید حامد عاملی با اشاره به تدوین برنامه اقتصادی استان و ضرورت تأمین منابع مالی مورد نیاز، استفاده از بازار سرمایه را برای سرعت‌بخشی به امر تولید و اجرای برنامه اقتصادی در استان اردبیل ضروری دانست.

استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل گفت:برای تحقق برنامه‌های تولید و اشتغال نیازمند تأمین منابع مالی هستیم که باید در این راستا از بازار سرمایه نیز علاوه بر تسهیلات، بهره ببریم.

اقدامات دولت برای رفع مشکلات مالی واحد‌های تولیدی

عاملی افزود: دولت نیز در راستای رفع مشکلات مالی واحد‌ها اقداماتی، چون پرداخت تسهیلات با کم‌ترین پیش‌پرداخت، امهال بدهی‌های بانکی و تعیین تکلیف بدهی‌های گذشته تسهیلات ارزی واحد‌ها را برای جلوگیری از متضرر شدن تولیدکنندگان در دستور کار قرار داده است.

روند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی اردبیل کوتاه‌تر شده است

او ادامه داد: با بررسی‌های اخیر موانع مخل تولید در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان و اقدامات انجام‌یافته، هم‌اکنون روند واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی کوتاه‌تر شده و جهت اختصاص درصدی از ارزش افزوده برای بهبود وضعیت شهرک‌ها نیز تلاش می‌شود.

تجهیز گمرک برای انتقال کالا‌ها در کم‌ترین زمان ممکن، در دستور کار است

استاندار اردبیل گفت: توجه به تجهیز گمرک برای انتقال کالا‌ها در کم‌ترین زمان ممکن لازم بوده و این موضوع در دستور کار قرار گرفته است تا اقدامات لازم برای تجهیز گمرک استان اردبیل از طریق مرکز انجام شود.

عاملی اظهار کرد: تمام تلاش حوزه‌های مختلف در استان اردبیل اعم از نمایندگان و مسؤولان اجرایی در راستای تحقق برنامه اقتصادی تدوین‌شده و رونق تولید و اشتغال استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار