پرداخت ۱۵ هزار و ۲۳۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌های جوان

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۱۵ هزار و ۲۳۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌های جوان استان پرداخت شد.

محمد حسین‌زاده معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : در مجموع تا به امروز ۲۴ هزار و ۵۶۶ نفر در استان کرمانشاه برای دریافت وام ازدواج در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد تاکنون به ۱۵ هزار و ۲۳۹ نفر این تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: به هر یک از زوج‌های جوان واجد شرایط زیر ۲۳ سال مبلغ ۱۵۰ و هر یک از زوج‌های بالای ۲۳ سال مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات با مدت بازپرداخت ۱۰ سال و کارمزد چهار درصد پرداخت شده است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اضافه کرد: از مجموع ۹ هزار و ۳۲۷ نفر افراد باقیمانده ثبت نام کرده در سایت نیز پنج هزار و ۳۸۵ نفر تعیین شعبه شده و در صف انتظار برای دریافت تسهیلات هستند.  

حسین زاده یادآور شد: سه هزار و ۶۴۲ نفر از متقاضیان وام ازدواج هم که ثبت نام اولیه را انجام داده‌اند هنوز تعیین شعبه نشده اند که این کار بزودی و پس از تکمیل مدارکشان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج در استان کرمانشاه امسال موفق به دریافت آن شده اند افزود: با این وجود امسال شمار متقاضیانی که این تسهیلات را دریافت کرده اند در مقایسه با پارسال کمتر هستند.

حسین زاده، با اشاره به این امر که هرچه به پایان سال به ویژه اسفند ماه نزدیک می‌شویم شرایط پرداخت بانک‌ها سخت‌تر می‌شود از مدیران بانک‌ها خواست نسبت به پرداخت این تسهیلات تسریع کنند.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال گذشته بانک‌های ملی، ملت و تجارت بالاترین عملکرد را در میان سایر بانک‌ها داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به ۹ هزار نفری که در صف انتظار قرار دارند و احتمال ثبت نام هفت یا هشت هزار نفر متقاضی جدید دیگر در سال جاری نیاز هست تا مدیران بانک‌ها و شخص استاندار کرمانشاه نیز به عنوان رییس ستاد ساماندهی امور جوانان استان اهتمام ویژه‌ای نسبت به پرداخت سریعتر این تسهیلات دستورات لازم را ابلاغ کنند.

وی افزود: در هفته آینده جلسه هماهنگی با شبکه بانکی استان برگزار خواهد شد تا تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.