برگزاری آیین گرامیداشت پنجمین سالگرد جانباختگان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ سرپل‌ذهاب

آیین گرامیداشت پنجمین سالگرد جانباختگان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ سرپل‌ذهاب امروز شنبه با حضور جمعی از مردم و مسئولان در سرسرای ورزشی ولایت این شهرستان برگزار شد.

بابلی فرماندار سرپل ذهاب در آیین با گرامیداشت یاد جانباختگان این حادثه تلخ، گفت : زلزله ۲۱ آبان در سال ۹۶، آسیب‌های بسیاری وارد کرد که در جریان این زلزله ۷ و ۳ دهم ریشتری، ۶۲۱نفر جان خود را از دست دادند، ۱۲۰ نفر قطع عضو، ۲۱ نفر قطع نخاع و بیش از ۱۲هزار نفر مصدوم شدند و ۲۵ سرپرست خانوار فوت کردند و ۱۴ کودک تمام خانواده‌اشان را از دست دادند.

وی با بیان اینکه حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سرپل‌ذهاب پس از وقوع زلزله باعث التیام و تسکین درد شد، افزود: این حضور منشا خیر شد که پس از آن دستوراتی صادر و خدماتی انجام گرفت.

فرماندار سرپل ذهاب اظهار داشت: نگاه و کمک ملت ایران در زلزله سال ۹۶ به این شهرستان تسکین بخش بود و در اربعین امسال مردم غیور و صبور این شهرستان با برپایی موکب و خدمات دهی به زائران از سراسر کشور جوابگوی زحمات ملت ایران بودند.

بابلی تصریح کرد: در جریان وقوع این زلزله همچنین ۹ هزار و ۳۰۰ واحد تخریبی شهری و هشت هزار و ۴۰۰ واحد تخریبی روستایی داشتیم که علاوه بر این ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد شهری و پنج هزار و ۶۰۰ واحد روستایی آسیب دیدند که تعمیری ارزیابی شد.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد واحد‌های تخریبی و تعمیری بازسازی شدند که بیش از یک هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در اختیار مردم برای بازسازی و مقاوم سازی قرار گرفت.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: حدود پنج درصد کار احداث و مقاوم سازی واحد‌های مختلف در شهرستان باقی مانده که نیازمند تسهیلات و پیگیری مسوولان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.