تشریح آخرین وضعیت و اقدمات انجام شده در مناطق زلزله زده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به گذشت پنج سال از زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۱۳۹۶، از آن به عنوان زلزله‌ای بزرگ و بی سابقه در ۵۰ سال گذشته یاد کرد.

شهبازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : زلزله تنها در همان سال اول ۸۹۸۷ پس لرزه داشت و خسارات مالی و جانی فراوانی را به استان تحمیل کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه زلزله سال ۱۳۹۶ متاسفانه منجر به کشته شدن بیش از ۶۰۰ نفر و مصدوم شدن ۹۴۰۰ نفر از مردم استان شد، گفت: خسارت مالی که زلزله وارد کرد در آن سال ۱۲۴۱ میلیارد تومان برآورد شد که البته به نرخ امروز رقم بسیار بیشتری است.

شهبازی با اشاره به خسات جدی زلزله به ۱۰ شهر و چند صد روستا در استان، اظهار کرد: کار بازسازی مناطق زلزله زده در کوتاه‌ترین زمان آغاز شد و اکنون می‌توان گفت در بخش منازل مسکونی هیچ واحد بازسازی شده‌ای باقی نمانده است.

وی از احداث حدود ۴۱ هزار واحد مسکونی و مرمت بیش از ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد در این مناطق خبر داد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، در جریان بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیش از ۳۲ هزار و ۶۰۰ واحد خدماتی، کشاورزی، دامداری و ... نیز بازسازی شد.

شهبازی خاطرنشان کرد: به علاوه در این مدت ۲۴۷ واحد بهداشتی، ۱۲۰۰ کلاس درس و ۱۱۳۳ واحد عمرانی و اداری نیز در مناطق زلزله زده کرمانشاه بازسازی شد.

وی مجموع اعتباری که برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه هزینه شد را بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد که شامل ۸۸۶۳ میلیارد تومان اعتبار، ۴۴۷۹ میلیارد تومان تسهیلات و بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه در جریان بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه منازل مسکونی در اولویت بودند، افزود: از همین رو اکنون بازسازی تعداد کمی شامل ۸۵ ساختمان در حوزه زیرساختی، اداری، عمومی، انسداد مرز‌ها و ... باقی مانده که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بازسازی این واحد‌ها ۱۶۵۷ میلیارد تومان است.

شهبازی یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه یکی از درخواست‌های مهم ما تامین این اعتبار بود که امیدواریم مورد موافقت قرار بگیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.