معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

افزایش نرخ باروری به ۱.۷ در استان سمنان هدفگذاری شد

کساییان گفت: سمنان جزو استان‌های دارای پایین‌ترین نرخ باروری در کشور است و رساندن نرخ باروری به حداقل ۱.۷ با اهتمام ویژه دنبال می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: اکنون نرخ باروری در استان سمنان ۱.۳ است، به این معنا که به ازای هر زوج ۱.۳ تولد ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: رساندن نرخ باروری استان سمنان به ۲ به این معنا که به ازای هر زوج ۲ فرزند ثبت شود کار دشواری است، اما رسیدن به هدفگذاری نرخ باروری عدد ۱.۷ با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: امسال طرح جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری با اهتمام بیش از گذشته در استان سمنان پیگیری می شود.

کسائیان تصریح کرد: از هم اکنون برای جوانی جمعیتی طی سه سال آینده برنامه ریزی شده است و برای رسیدن به این راهبرد با جدیت اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت در استان سمنان رصد می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: در نظر گرفتن تسهیلات کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه درمان ناباروری، تحت پوشش بیمه قرارگرفتن مادران باردار و تمامی کودکان زیر پنج سال فاقد پوشش بیمه‌ای و اعمال سخت‌گیری در سقط غیرقانونی جنین، از جمله اقدامات برای جوانی جمعیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.