اعلام حمایت میقاتی از ریاست جمهوری «سلیمان فرنجیه»

نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان گزینه مورد تایید خود برای ریاست جمهوری آینده این کشور را اعلام کرد.

نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان از سلیمان فرنجیه برای ریاست جمهوری آینده این کشور حمایت کرد.

نجیب میقاتی در مصاحبه اختصاصی با الجزیره، گفت: رئیس جمهور آینده باید نزد همه لبنانی‌ها مقبولیت داشته باشد و برای به چالش کشیدن هیچ کسی نباشد.

میقاتی ابراز امیدواری کرد که سلیمان فرنجیه رئیس جمهور آینده لبنان باشد و افزود: به نظر من درباره انتخاب رئیس جمهور باید توافق کنیم و توجه داشته باشیم که ما به انتخاب رئیس جمهور نیاز داریم. به خوبی از ماهیت ریاست جمهوری آگاهی داریم و نمی‌توانیم یک رئیس جمهور را تحمیل کنیم و نمی‌توانیم رئیس جمهوری انتخاب کنیم که انتخاب او به چالش طلبیدن دیگران باشد. در این چارچوب می‌توانیم به نقاط مشترکی برسیم که رئیس جمهور از پذیرش همه لبنانی‌ها برخوردار باشد. فعلا من هیچ فراکسیونی در مجلس لبنان ندارم، اما با صراحت می‌گویم که امیدوارم سلیمان فرنجیه رئیس جمهور شود.

میقاتی در پاسخ به سوالی درباره محموله سوخت اهدایی ایران، گفت: به طور رسمی از دولت آمریکا در این باره سوال خواهم کرد که اگر لبنان نفت اهدایی ایران را بپذیرد، مشمول تحریم‌ها خواهد شد؟ اگر بخواهیم این مقادیر سخاوتمندانه نفت را وارد کنیم، باید از دولت آمریکا بخواهیم تا ما را از تحریم‌های ایران معاف کند. برای سوال در این باره، هنوز این نامه را تکمیل نکرده ام، اما این نامه را تکمیل و برای طرف آمریکایی ارسال خواهم کرد.

نجیب میقاتی افزود: باید برای حفظ نظم کار سیاسی در لبنان رئیس جمهور فورا انتخاب شود. در چند ماه آینده، نرخ رسمی ارز در برابر دلار تعدیل خواهد شد. بخشی از بحرانی که از آن رنج می‌بریم، ناشی از وخامت روابط لبنان با کشور‌های عربی است.

پارلمان لبنان روز پنجشنبه کذشته پنجمین جلسه خود را برای انتخاب رئیس جمهور برگزار کرد که با توجه به عدم اجماع بین جناح‌های مختلف پارلمانی به نتیجه ای نرسید. رئیس پارلمان جلسه بعدی را برای انتخاب رئیس جمهور برای پنجشنبه آینده، ۱۷ نوامبر تعیین کرده است.

پارلمان لبنان پس از آنکه هیچ نامزدی نتوانست دو سوم آرای نمایندگان را به دست آورد، بار دیگر در انتخاب رئیس جمهور جدید ناکام ماند. کاندیدا‌های پست ریاست جمهوری لبنان برای تصدی این پست باید بیش از دو سوم آرا نمایندگان حاضر در رای گیری، از پارلمان ۱۲۸ نفری این کشور را به دست آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار