حزب الله: آمریکا مانع از دریافت سوخت ارسالی ایران به لبنان شد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: آمریکا اخیرا جلوی سوخت ارسالی از ایران به لبنان را گرفته است.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: آمریکا اخیرا جلوی ۶۰۰ هزار تن سوخت ارسالی از ایران به لبنان را گرفته است.

او در پیامی توئیتری افزود: قیمت این محموله ۳۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. لبنان از سوختی منع شد که می‌توانست برای چندین ماه روزانه پنج الی شش ساعت برق تولید کند.

این در حالی است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز «شهید» گفت: ایران با درخواست یک هیئت لبنانی که به منظور کمک به لبنان به این کشور سفر کرده بود، موافقت کرد، اما «لعنتی به نام آمریکا» مانع از این کمک شد. کسی که مانع از ورود گاز مصر و برق اردن به لبنان می‌شود، آمریکاست. 

چند روز پیش نیز روزنامه الاخبار گزارش داد که پس از چند ماه مواضع مبهم، آمریکا اکنون به صراحت به لبنان اعلام کرده در صورت دریافت سوخت از ایران تحریم خواهد شد.

اوایل مهرماه امسال، وزیر انرژی لبنان با بیان اینکه نتایج مثبت سفر هیئت فنی لبنان به ایران را به اطلاع میشل عون، رئیس جمهور لبنان رسانده است، گفت: با اهدای سوخت ایران به لبنان و نیز با دریافت سوخت از عراق، ساعات تغذیه [برق در لبنان] می‌تواند به ۸ تا ۱۰ ساعت برسد.

وزیر انرژی لبنان همچنین با تأکید بر رسیدن سوخت ایران در مدت زمانی کوتاه به لبنان گفته بود: «ایران مایل است دست یاری خود را به سرعت دراز کند و ما نیاز شدیدی به تأمین بهتر برق برای شهروندان داریم».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
باید یک ضربه کاری به تروریستهای دزد آمریکایی بزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
مگه میتونه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
خوب‌نبایدجرات‌می‌کرد‌ونبایداجازه‌می‌دادیم‌دست‌رودست‌گذاشتیم‌که‌چی؟فرداواگرالان‌پیشگیری‌نکنیم‌فرداضرروزیانمان‌ازهرلحاظ‌بیش‌ازاین‌خواهدبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بهتر
آخرین اخبار