اجرای طرح غربالگری ناشنوایی کودکان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

طرح غربالگری، تشخیص و مداخله درمانی ناشنوایی کودکان بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می‌شود.

 شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون تست غربالگری شنوایی در نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان‌های دارای زایشگاه توسط کارشناس بهزیستی انجام می‌شود.

او افزود: پس از ترخیص نوزاد در ۳ تا ۵ روزگی در مراجعه به مرکز بهداشت، نتایج آزمون وی در فرم مراقبت کودک سامانه سینا ثبت می‌شود. همچنین  تمام پیگیری‌های نوزادان درصورت وجود مشکل توسط مراکز بهداشتی درمانی انجام و اطلاعات از خانواده کودک دریافت می‌گردد.

بدیعی در خصوص بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیان کرد: در طول مدت بستری نوزاد و با دستور پزشک شنوایی سنجی در داخل بخش، غربالگری نوزاد انجام می‌شود، و در صورت نیاز به پیگیری، اقدامات لازم انجام و آموزش‌های مورد نیاز به مادر ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: بر اساس این برنامه، بیمارانی که دچار کاهش شنوایی شدید تا عمیق دو طرفه هستند ابتدا جهت تشکیل پرونده به مرکز کاشت حلزون معرفی می‌شوند و خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در تمام بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه که زایشگاه دارند برنامه غربالگری کم شنوایی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.