مقاوم سازی ۷۲ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در کرمانشاه

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت : ۷۲ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در کرمانشاه مقاوم سازی شده است.

فرهاد فقیهی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه بر ایمن سازی سازه‌های مسکن روستایی تاکید و گفت : تاکنون بیش از ۷۲ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی استان کرمانشاه مقاوم سازی شده است.

وی افزود: ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد تا به امروز ۸۵ هزار و ۵۰۰ واحد معادل ۷۲ درصد مقاوم سازی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع تعداد واحد‌های مقاوم سازی شده روستایی در این استان حدود ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد آن در پی زلزله سال ۱۳۹۶ بازسازی و مقاوم سازی شد.

فقیهی با بیان اینکه کرمانشاه در زمینه مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در سطح کشور رتبه دوم را دارد، یادآوری کرد: میانگین مقاوم سازی واحد‌های روستای در کشور ۵۰ درصد است که این میانگین در استان کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری و ۷۲ درصد است.

وی با اشاره به واحد‌های مقاوم سازی نشده در استان کرمانشاه، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی یک برنامه زمانبندی ۱۰ ساله تمام واحد‌های روستایی غیر مقاوم باقیمانده تا سال ۱۴۱۰ مقاوم سازی خواهند شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.