برای ۳۳ هزار نفر تأمین زمین نهضت ملی مسکن صورت گرفته است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : در مرحله اول نهضت ملی مسکن، برای ۳۳ هزار نفر تأمین زمین صورت گرفته و با آغاز عملیات اجرایی، در حال حاضر ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : سهم استان کرمانشاه از ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال در کشور، ۱۲۰ هزار واحد است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار نفر در این راستا ثبت‌نام کردند که در مرحله اول با شناسایی و پالایش‌های صورت گرفته، در حال حاضر به کمتر از ۵۷ هزار نفر افراد واجدشرایط رسیده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در رابطه با جانمایی پروژه‌های نهضت ملی در سطح شهر کرمانشاه، گفت: پروژه‌ای بیش از ۱۲ هزار واحدی در شمال غربی کرمانشاه در ادامه اراضی جنب بیمارستان امام رضا (ع)، پروژه ۶ هزار واحدی دولت آباد، ۴ هزار واحدی شمال شرق کرمانشاه و پروژه ۷۱۲ واحد در نزدیک شهرک امام را تعریف کردیم و در دیگر شهرستان‌ها استان هم در این زمینه فعالیت‌های ویژه‌ای شروع شده است.

وی گفت: در مرحله اول برای ۳۳ هزار نفر تأمین زمین صورت گرفته و با آغاز عملیات اجرایی، در حال حاضر ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

آهکی در خصوص تأمین زمین، اضافه کرد: طی یک‌سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ملی توسط منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن اختصاص داده شده و ۱۵۷ هکتار اراضی مازاد دستگاه‌های ادارت دولتی هم در اختیار راه و شهرسازی گذاشته شده است.

وی متراژ‌ها واحد‌ها را از ۸۵ متر تا ۱۱۰ متر اعلام کرد و افزود: متری ۴ میلیون ۷۰۰ هزار تومان براساس شاخص‌های تحلیل سه ماه سوم ۱۴۰۰ هزینه‌ای است که برای واحد‌ها در نظر گرفته شده که برای تأمین هزینه‌ها سهم آورده متقاضیان و وام بانکی را داریم، در کلانشهر کرمانشاه وام ۴۰۰ میلیون تومانی و در سایر شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و پرداختی متقاضیان هم فعلا ۴۰ میلیون تومان است.

آهکی خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن طرحی جهادی است و باید همه دستگاه‌های اجرایی جهادی پای کار بیایند در تأمین زیرساخت‌ها رای‌زنی‌ها با دستگاه‌های مربوطه شروع شده تا با پایان عملیات عمرانی، تأمین زیرساختی هم پایان یابد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.