تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات در فارس

استاندار فارس با اشاره به اینکه در بعضی شاخص‌های موثر بر تصادفات دچار عقب‌ماندگی هستیم، خواستار احصای همه شاخص‌ها و تدوین برنامه جامع با هدف کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای در این استان شد.

دکتر محمدهادی ایمانیه در شورای راهبری تصادفات استان فارس، با تاکید بر اینکه پیشنهادات مطرح شده در زمینه کاهش تصادفات به واقعیت نزدیک باشند، گفت: میزان اجرای مصوبات قبلی این شورا و طرح پیشنهاد عملی جدید همراه با ارائه دلیل، وظیفه مهم و رسالت اساسی این شوراست.

استاندار فارس بر لزوم طرح پیشنهادات در حوزه‌ اختیارات استان تاکید کرد و گفت: مواردی که لازم به تصمیم گیری در سطح کشوری است، را مکتوب کنیم تا پیگیری شود.

او گفت: باید فرمانداران ۵ شهرستانی که بیشترین آمار تصادفات در محورهای مواصلاتی آن شهرستان‌ها حادث می‌شود، در جلسات این شورا شرکت کنند. پیش از این هم مصوب شد که ارزیابی عملکرد فرمانداران در این حوزه، به صورت مکتوب ارسال شود.

ایمانیه با اشاره بر اینکه برخی مصوبات شورای راهبردی تصادفات استان اجرایی نشده است، گفت: مصوبات اجرا نشده باید به تفکیک و به صورت موردی برای دستگاه‌های ذیربط ارسال شود و مدیران هم باید علت محقق نشدن کامل مصوبات را اعلام کنند.

استاندار فارس گفت: دو سوم مصوبات شورای راهبردی تصادفات در شهرستان ها اجرا شده است، که باید فرمانداران و دستگاه های برتر در این زمینه تشویق شوند.

ایمانیه همچنین با بیان اینکه در بعضی از شاخص‌های موثر بر کاهش حوادث ترافیکی و تصادفات دچار عقب ماندگی هستیم، گفت: دبیرخانه شورای راهبری تصادفات پس از احصای این شاخص ها، نسبت به تدوین برنامه جامع برای ارتقاء اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار