پیش بینی برداشت ۱۷۵ تن دانه‌های روغنی در بردسیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر پیش بینی کرد ۱۷۵ تن محصول دانه‌های روغنی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

 حیدرآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیربا اشاره به اینکه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی این شهرستان درحال حاضر ۷۰ هکتار است، گفت: از این سطح پیش بینی می­ شود ۱۷۵ تن محصول برداشت شود.

او با بیان اینکه دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ، آفتابگردان و کنجد در این شهرستان کشت می‌شود، تصریح کرد: با توجه به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تنوع دانه‌های روغنی سعی بر این است که دانه‌های گلرنگ، آفتابگردان و کنجد جایگزین کاشت کلزا شود که می‌توان با تولید این محصولات هم ارز آوری و هم اشتغال خانوار‌های روستایی را تضمین کرد.

حیدرآبادی بیان کرد: یارانه‌های بذر، توزیع نها ده‌های کشاورزی رایگان، سرکشی و نظارت رایگان کارشناسان زراعت و حفظ نباتات و همچنین خرید تضمینی محصولات و ... مواردی برای تشویق کشاورزان جهت توسعه این محصولات است.

او بیان داشت: میانگین تولید بطور متوسط ۵/۲ تن در هرهکتار است و کشاورزان بذر سالم و بوجاری شده مورد نیاز را از اتحادیه تعاون روستایی تهیه می‌کنند.

حیدرآبادی اظهار داشت: در رابطه با مقایسه محصول تولید دانه‌های روغنی امسال نسبت به پارسال و دهه گذشته متاسفانه به علت بروز سرمازدگی در مرحله روزت دانه ها، کاهش شدید در تولید داشته ایم.

او افزود: دور آبیاری این محصولات هر هفت روز یکبار وبه میزان ۳ ساعت درهر شیفت آبیاری است که در کل ۱۳ روز یکبار دور آبیاری این محصولات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: خرید این محصولات تضمینی است و ازاین دانه‌های روغنی جهت تهیه روغن و همچنین در صنایع دارویی استفاده می‌شود و بیمه این محصولات عمدتا توسط کشاورز و با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود. عسکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.