حضور مشاور ارشد رئیس جمهور در شهداد/گرمای شهداد نعمت است و باید مورد توجه قرار بگیرد

مشاور ارشد رئیس جمهور حجت الاسلام والمسلمین تقوی و حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی و هئیت همراه وارد شهداد شدند.

مشاور ارشد رئیس جمهور حجت الاسلام والمسلمین تقوی و حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی و هئیت همراه لحظاتی پیش وارد شهداد شدند.

گفتنی است مشاور ارشد رئیس جمهور به همراه رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمان سفر کرده است.

او در جمع کثیر مردم شهر شهداد در حرم مطهر حضرت امام زاده زید علیه السلام گفت: درخواست اصلی مردم شهداد که ارتقا بخش به شهرستان می‌باشد را به ریاست محترم جمهور منتقل میکنم.

حضور مشاور ارشد رئیس جمهور در شهداد


حجت الاسلام والمسلمین تقوی مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: منطقه شهداد هوای گرم و آفتاب شدید وسوزانی دارد که در طول سال خیلی کم صورت می‌گیرد که این منطقه هوای ابری داشته باشد و دولت باید برای آن برنامه ریزی کند تااز این فضای گرم و تابش خورشید که برای این منطقه یک نعمت است برنامه ریزی واستفاده کند.

او گفت:منطقه شهداد ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید به موارد آن بررسی شود ۱. در بحث انرژی خورشیدی که دارد باید اینجا سرمایه گذاری کنند تااز این آفتاب ارزشمند استفاده شود.

او می‌گوید: بحث دوم محصولات گرمسیری این منطقه، که کار وزرات جهاد کشاورزی است که محصولات گرمسیری زیادی است که دراین هوا رشد می‌کند و دانشنمدان روی این محصولات مطالعه وتحقیق می‌کنند و متناسب با طبیعت این منطقه کشت می‌کنند.

مشاور ارشد رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات در گذشته بصورت سنتی انجام می‌شده است گفت: اکنون نیز کشاورزان به همان صورت گذشته کشت را ادامه می‌دهند در صورتی که می‌توان تحول ایجاد کرد وخرما‌های جدید وارد کرد، به طور مثال خرمای مجول شهداد با رویش بیشتر ومقاومت آن در مقابل گرما، محصول شاداب‌تر و ارزش وقیمت آن بیشتر است می‌تواند درآمد کشاورزان را افزایش دهد که باید برنامه ریزی شود.

تقوی درادامه می‌گوید: در طول ۱۵ سال می‌توان محصولات کشاورزی این منطقه را متحول کرد تا وضع کشاورزان زحمت کش را تغییر داد و علاوه بر کشت نخلستان خرما می‌توانیم از میوه‌های گرمسیری بسیار متنوع در این فضای مناسب استفاده و آن هارا رونق داد.

به گفته او در گذشته خیلی از محصولات را نداشتیم به طور مثال محصول کلزا در حال حاضر یکی از دانه‌های روغنی ارزشمندی است که زیاد استفاده می‌شود و در داخل کشور یک سوم از دانه‌های روغنی روغن مورد نیاز کشور را تامین می‌کنیم وبقیه آن محصول خارج است.

مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: در سال حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن نیاز به روغن خوراکی داریم که در حال رشد است، و خود محصول کلزا ۱۰۰ کیلو آن معادل ۴۷ کیلو روغن دارد که بهترین روغن ومحصول گیاهی است و می‌توانیم از آن استفاده کنیم، زیرا که هم بذر سردسیری متناسب و هم بذر گرمسیری دارد واز همه‌ی آن‌ها در مناطق مختلف استفاده می‌شود.

او می‌گوید: در بحث دام‌ها نیزمی توان از دام‌هایی استفاده کرد که در طول سال چند بار تولید مثل دارند و باید آن‌ها را تغییر داد، زیرا که امروزه علم باید در خدمت انسان قرار بگیرد، علم برای بهتر زندگی کردن است وباید از آن بهره برد.

او در ادامه به بحث دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: همان طور که در بحث دفاعی از علم استفاده نمودیم وموشک‌هایی ساخته شد که دوهزار کیلومتر پرتاب می‌شوند وبه نقطه‌ی دقیق نیز اثابت می‌کند و این تنها علم وقدرت موشکی است که آمریکا وهم پیمانان او نمی‌توانند به ایران حمله کنند.

او می‌گوید: دنیا دنیای قدرت است اگر قدرت نداشته باشید به حرف کسی توجه نمی‌دهند وبه صورتی که منابع مادی ومعنوی را می‌ربایند و کاری نمی‌توانید انجام دهید.

مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: خود سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد ارتش ایران در بحث پهباد وفناوری هوایی از ما جلوتر شد یعنی ایران برما مسلط شده است، قدرت آمریکا که در گذشته بیشتر بود، اما الان ایران این قدرت را به دست گرفته است همان طور که پهباد آمریکا را نیز گرفت.

او می‌گوید: شهداد منطقه‌ی جالبی است و هر منطقه‌ای باتوجه به طبیعت وآب وهوای آن می‌توانیم از دانش وعلم استفاده کنیم از انرژی خورشیدی ومحصولات گرمسیری این منطقه باید نهایت بهره را برد.

او در پایان به قنات‌های این منطقه اشاره کرد و گفت: بحث احیا ولایه روبی قنات‌ها باید پیگیری شود وبه مقامات مربوطه منتقل خواهد شد تا امکانات مورد نظر جهت لایه روبی قنات‌ها صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار